فراکسیون کودک از تجربه‌های متخصصان و نهادهای مدنی استفاده کند

حمایت از کودکان و بهبود وضعیت آن‌ها در هر کشوری به عزم همگانی احتیاج دارد و تشکیل فراکسیون کودک در مجلس در این مسیر می‌تواند گام‌های بلندی بردارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، لیلا ارشد عضو انجمن حمایت از حقوق کودک با بیان این دیدگاه، از تشکیل فراکسیون کودک ابراز خوشحالی کرد و گفت: انتظار ما این است، این فراکسیون که از دل نهاد قانون‌گذاری کشور برآمده است، بتواند در بهبود شرایط و نزدیک‌شدن قوانین ایران به کنوانسیون حقوق کودک اقداماتی انجام دهد.
لیلا ارشد افزود: امیدواریم که فراکسیون کودک در عمل و اجرا مسائل کودکان را دقیق دنبال کرده و از مشورت با متخصصان و مدافعان حقوق کودک دریغ نورزد.
وی به فعالیت و تلاش نهادهای اجتماعی و فعالان حقوق کودک در ایران اشاره کرد و ادامه داد: گروههای بسیاری در ایران وجود دارند که سال‌هاست در جهت حمایت از حقوق کودکان تلاش می‌کنند و برای سرنوشت و آینده آن‌ها گام برمی‌دارند. این گروه‌ها که عمدتا در خصوص مسائل اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و حقوقی کودکان تجربه و تخصص دارند، می‌توانند در این فراکسیون و نهایتا در تصمیم مجلس برای مسائل مرتبط با کودکان تاثیرگذار باشند.
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودک افزود: گروه‌های مختلفی از جمله کودکان بدسرپرست، بی‌سرپرست، آسیب‌پذیر و یا کودکانی که به دشواری زندگی می‌کنند نیاز به قوانین حمایتی دارند که توسط مجلس تصویب شود.
این فعال حقوق کودک به جنبه‌های کارآمدی این فراکسیون اشاره کرد و گفت: فراکسیون کودک علاوه بر درگیر‌کردن نهاد‌های دولتی و کمک‌گرفتن از آن‌ها، استفاده از نهادهای مردمی حمایت از کودکان را - که هم اکنون در زمینه بهبود شرایط کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند - نباید فراموش کند.
ارشد گفت: انتظار ما این است که این فراکسیون به کودکان جدی نگاه کند و مسائل آنان را پی‌گیرانه دنبال کند تا شاهد شرایطی بهتر و مناسب‌تر برای کودکان و نوجوانان کشورمان باشیم.
لازم به یادآوری است که هفته ملی کودک ایران در روزهای 15 تا 22 مهرماه امسال با همکاری بیش از 19 دستگاه دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.