کانون با پیشنهاد ایجاد فراکسیون، مجلس را به تکاپو برای کودکان واداشت

سرور منشی‌زاده فعال حقوق کودکان و زنان گفت : تشکیل فراکسیون کودک در مجلس که با ترغیب و تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان انجام گرفته ارزشمند است که در این کار می‌تواند برای حل مشکلات حقوقی کودکان از تجربه و تخصص حقوق‌دانان با تجربه استفاده کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سرور منشی‌زاده با بیان این مطلب و با مثبت ارزیابی کردن اقدام مجلس در تشکیل فراکسیون کودک، گفت: به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی به مسائل کودکان جدی‌تر نگاه می‌کند و تصمیم دارد در تصویب برخی قوانین، کودکان را نیز منظور کند.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم این فراکسیون حتما از نظر و تجربه کسانی که سال‌ها در زمینه کودکان فعالیت می‌کنند استفاده کند.
این فعال کودک با ابراز خوشحالی از اقدام مجلس گفت: البته ممکن است در این راه اشتباهاتی نیزداشته باشیم ولی با کمک کسانی که تجربه دارند حل مشکلات کودکان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.
وی افزود: کودکان بسیاری در جامعه ما با مشکلاتی، مانند بدسرپرستی، بیسرپرستی ، بازمانده از تحصیل و یا حتی بدون شناسنامه وجود دارند که از داشتن یک زندگی معمولی مانند هم‌سالان‌شان محرومند و فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند. ما انتظار داریم این فراکسیون بر روی این مسائل متمرکز شود و مشکلات این کودکان را حل کند.
منشی‌زاده به تعریف سن کودک در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در ایران تعریفی که برای سن کودک وجود دارد مطابق با استانداردهای جهانی نیست و امیدواریم این اقدام مجلس به حل این مسئله کمک کند.
وی افزود: ما امیدواریم بتوانیم به زودی مشکلات کودکان‌مان را حل کنیم و به دنیا بگوییم ما هم در حال تلاش برای بهبود وضعیت کودکان‌مان هستیم.