مسوولان صدای کودکان را بشنوند

برنامه‌های هفته ملی کودک در استان کرمانشاه، با حضورمسوولان مختلف استان در محل اصلی نمایشگاه، واقع درفرهنگ‌سرای کودک ونوجوان، به طور رسمی کارخود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، برنامه‌های مختلف "هفته ملی کودک"با حضور مسوولان مختلف سازمان‌ها و ادارات مختلف استان به طور رسمی افتتاح شد.
در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ"هفته ملی کودک"واقع درفرهنگ‌سرای کودک و نوجوان، که با حضور مسوولان مختلف استان برگزارشد، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید آغازگر این برنامه شد.
سپس یکی ازاعضای کانون با قرائت متن زیبایی به استقبال مسوولان رفت:
سلامی به بلندی کوه‌های پرآو و بیستون، سلامی به سرسبزی دشت‌های لاله خیز کرمانشاه، سلام به شما که در دستان‌تان مهربانی موج می‌زند. این‌جا کانون است.خانه‌ای چون بهشت که لبریز چشمه‌های دانایی و سیب‌های سرخ شکوفایی است. وشما به این خانه‌ی همیشه بهارخوش آمدید!...
با بریده‌شدن روبان مخصوص توسط خانم"نجومی"- معاون آموزش ابتدایی- این نمایشگاه افتتاح شد.
رضا موزونی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این نمایشگاه هدف از نام‌گذاری این هفته به نام هفته کودک را توجه هرچه بیشتر جامعه و افکار عمومی به کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده دانست.
موزونی، هفته کودک را بهانه خوبی برای پرداختن به کودکان دانست و گفت: امید است نام‌گذاری این هفته به نام هفته ملی کودک سبب شود تا به حقوق کودکان در جامعه توجه بیشتری شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، هم‌چنین از شهرداری گلایه داشت که آن‌طور که باید و شاید و آن‌طور که سایر ارگان ها به کودکان توجه دارند، توجهی به کودکان نمی‌کند.
نمایشگاه هفته ملی کودک دارای غرفه‌های کتاب و سرگرمی کودک، آموزش فوریت‌های پزشکی به خانواده‌ها و کودکان، کاردستی و سرگرمی‌های سازنده، معرفی فعالیت‌های هنری کانون و... است.
در حاشیه این نمایشگاه مسابقه عکاسی با موضوع کودک نیز در حال برگزاری است.
ویژه برنامه جنگ شادی با برنامه‌هایی مانند نمایش فیلم، نمایش تئاتر زنده، مسابقه حضوری و ... نیز برای کودکان برگزار می‌شود.
با شروع به کار نمایشگاه، مسوولان حاضر در مراسم افتتاحیه، ازتمامی غرفه‌های موجود در نمایشگاه بازدیدکردند.
این نمایشگاه به مدت یک هفته از 15 تا 21 مهر ماه از ساعت 8:30 تا 12:30 پذیرای علاقه‌مندان است و حضور در آن برای عموم کودکان آزاد اعلام شده است.  
مشابه این نمایشگاه در همه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان برپا شده است.  
نمایشگاه هفته کودک در محل فرهنگ‌سرای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه، از روز15 مهر آغاز به کار کرد.