مخالفت با مطرح کردن ازدواج پدر با فرزند خوانده

مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری تهران، تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس شورای اسلامی را گامی مثبت در ارتقاء جایگاه کودکان برشمرد و گفت: بسیاری از کودکان ما که والدین‌شان را از دست داده‌اند یا تک سرپرست هستند و یا در مراکز نگهداری بهزیستی به سر می‌برند، دچار خلاء‌های عاطفی هستند و ما باید با تدوین و جایگزین‌کردن برنامه‌هایی به کم‌کردن مشکلات عاطفی آن‌ها کمک کنیم. بسیاری از کودکان در خانواده‌های آسیب‌دیده فاقد بیمه‌های درمانی هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، آذر نظری، مشاور استاندار تهران که از نمایشگاه و برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک دیدن کرده بود، از کارگاه‌های آموزشی و هنری به عنوان راهی برای رشد خلاقیت کودکان و بهترین روش برای آموزش به کودکان نام برد. 
وی افزود: همه ما باید در شناسایی مشکلات کودکان و آسیب‌های آن‌ها در خانواده و جامعه تلاش کرده و برای حل آن‌ها عزم همگانی داشته باشیم.
وی ادامه داد: تلاش ما برای کودکان امروز در واقع ساختن جامعه‌ای سالم در آینده‌ای نه چندان دور است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران ادامه داد: ما انتظار داریم فراکسیون کودک مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح‌هایی برای حمایت از بچه‌های بی‌سرپرست یا بد‌سرپرست و ایجاد پوشش بیمه‌های درمانی برای آن‌ها اقدام کند.
مشاور استاندار توضیح داد: کودکان و نوجوانان ما تا سن 18 سالگی در بهزیستی نگهداری می‌شوند و بعد از این سن بهزیستی با دادن تسهیلاتی اندک، امکان ایجاد زندگی مستقل را برای آن‌ها فراهم می‌کند که البته این زندگی جدید آن‌ها را با چالش‌ها و مشکلات جدیدتری روبرو خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر چه بهزیستی، شغل‌هایی کوتاه مدت و دوره‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی کرده است، این جوانان علاوه بر این با مشکل اشتغال هم باید دست و پنجه نرم کنند.
نظری گفت: فراکسیون باید با استفاده از کمک و تخصص کارشناسان و فعالان در این حوزه در حل این مشکلات گام بردارد. این مقام از شرایط نامناسب و نبود برنامه‌های مدون برای بچه‌های خیابانی و کودکان کار نام برد و افزود: اقدامات کوتاه مدتی که در حال حاضر برای این بچه‌ها انجام می‌شود کافی و نتیجه بخش نیست.
مدیر کل امور بانوان و  خانواده در استانداری با اشاره به اهمیت مسئله کودک آزاری گفت: مطرح کردن تبصره 27 در قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست اشتباه بود. به نظر من تحریک ذهنی و مطرح کردن این مساله می تواند آسیب زیادی به دنبال داشته باشد. ما اعتقاد داریم از نظر قانون شرع و عرف چنین مصوباتی هست، ولی مطرح کردنش تحریک ذهنی است و معضلات زیادی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: من معتقدم، این مساله نه تنها برای پدرخوانده ذهنیتی ایجاد خواهد کرد بلکه مادر خوانده را نگران کرده و خانواده را نا امن می‌کند و این مسائل با روح قانون حمایت از کودکان در تعارض است.
مشاور استاندار گفت: اگر چه این موارد در قانون و شرع ما وجود دارد و حتی اگر مواردی هم اتفاق می‌افتد نمی‌بایست عمومی شود. مطرح کردن این مساله جامعه را دچار اغتشاش فکری کرد.