امروز فقط به فکر خوشحال کردن کودکان باشید

نماینده سازمان یونیسف در ایران در روز جهانی کودک از نمایشگاه‌ها و برنامه‌های کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک در ایران دیدن کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، منیر صفی‌الدین از تنوع برنامه‌ها دراین نمایشگاه ابراز خوشحالی کرد و گفت: من با دیدن این برنامه‌ها در روز جهانی کودک، روز خوبی را شروع کردم و از این‌که اینجا هستم مانند همه این کودکان خیلی خوشحالم.
وی گفت: مساله بسیار جذاب و خوشحال کننده برای من این است که امروز می‌بینم بچه‌ها با شرکت در کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلف، کارهایی را که دوست دارند انجام می‌دهند.
این فعال کودک به آموزش و تربیت کودکان و آماده کردن آن‌ها برای تعامل در دنیایی که زندگی می‌کنند اشاره کرد و افزود: به اعتقاد من خانواده نقش بسیار مهم و پررنگی را برای رشد و آموزش کودک بر عهده دارد.
نماینده یونیسف تصریح کرد: البته خانواده باید آموزش دیده و برای این وظیفه سنگین آماده شده باشد. پدر و مادر‌ها باید بدانند که کودک‌شان را چگونه تربیت کنند. وی افزود: کودک برای رشد و تربیت ابتدا خانواده سپس با جامعه و سیستم آموزشی مواجه می‌شود.
منیر صفی‌الدین با بیان این‌که برخی کودکان در جهان، با جنگ و خشونت و تبعیض روبرو هستند، گفت: جنگ، همه ما، کودکان و بزرگ‌سالان را گرفتار می‌کند، اما کودکان بیشتر از همه ما آسیب می‌بینند، چون در این وضعیت، اغلب از حضور در مدرسه محروم می‌شوند و از حق خواندن و دانستن محروم می‌شوند.

نماینده یونیسف با تبریک روز جهانی کودک خطاب به همه بزرگ‌سالان گفت: امروز روز خوشحالی و جشن جهانی برای همه بچه‌های دنیاست، سعی کنید فقط به فکر خوشحال کردن کودکان باشید.