نهمین سوگواره عاشورایی فارس فراخوان داد

نهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با عنوان «غریبان را غریبان می‌شناسند»، آذر ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نهمین سوگواره عاشورایی فارس روایت مظلومیت دو امام غریب است. امام حسین (علیه‌السلام) منادی امام رضا (علیه‌السلام) در عاشورا و امام رضا (علیه‌السلام) منادی امام حسین (علیه‌السلام) در مدینه و مشهد‌ الرضا(علیه‌السلام).
بر این اساس، محورهای این سوگواره: «رضا (علیه‌السلام) نام دیگر حسین (علیه‌السلام) است»، «دو امام مظلوم»، «سفارش امام رضا (علیه‌السلام) به زنده نگه داشتن یاد عاشورایی حسینی» و «بررسی تشابه زندگی و رفتار امام رضا(علیه‌السلام) و امام حسین (علیه‌السلام)» اعلام شده است و همه اعضای نوجوانان مراکز کانون در سطح کشور (ششم ابتدایی به بعد) و مربیان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره در کانون فارس ارسال کنند.
آخرین مهلت ارسال آثار 10 آذر 1392 و زمان برگزاری سوگواره 28 آذر 1392 خواهد بود.
در عین حال علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌ها و قالب‌هایی مانند بخش فرهنگی شامل معرفی کتاب، معرفی شخصیت، نشریه دیواری (کاغذی)، تحقیق و پژوهش و بخش ادبی شامل شعر و داستان و بخش هنری شامل نقاشی، پویانمایی و نمایش عروسکی ارایه دهند.
مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir  و کانون فارس به نشانی www.fars.kanoonnews.ir  مراجعه کنند.