ویژه‌نامه «سلمان هراتی» منتشر شد

«گل محمدی شعر انقلاب» عنوان ویژه‌نامه سلمان هراتی است که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد درگذشت این شاعر با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و پایگاه شاعران پارسی زبان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این ویژه‌نامه آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین شاه‌چراغی امام جمعه شهرستان تنکابن، علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران و سیدابراهیم هاشمی فرماندار تنکابن هر یک در پیام‌های جداگانه‌ای به ویژگی‌های شعر سلمان هراتی این شاعر تأثیرگذار انقلاب اشاره کردند.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد و علی اکبر ناصری نماینده مردم بابل و قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در یادداشت‌های جداگانه‌ای از زنده‌یاد سلمان هراتی به عنوان شاعر برجسته و توانا در عرصه‌ی انقلاب یاد کردند.
در عین حال سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در پیام خود بر لزوم به کارگیری حکمت اسلامی و ایرانی در شعر کودکان و نوجوانان توصیه و تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین ابراهیمیان مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیام خود نخستین آیین جایزه ادبی سلمان سلام را فرصتی مغتنم در مسیر تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دانست.
بر همین اساس علیرضا قزوه در بخشی از این ویژه‌نامه به یاد سلمان نوشته است: در بیست و هفت سالگی به قدر دویست و هفتاد سال شعر گفته بود و چه‌قدر در همان جوانی‌اش بزرگ بوده و چه‌قدر سال گذشت و ما چه‌قدر داریم کوچک می‌شویم.
در ویژه‌نامه گل محمدی شعر انقلاب نیم نگاهی گذرا به زندگی، ویژگی‌های شعر، زبان شعر و آثار منتشر شده سلمان هراتی شده است.
همچنین در این ویژه‌نامه گفت‌وگوهایی با سیدضیاءالدین شفیعی با عنوان «سلمان شعر را می‌دید نه شاعرش را»، عبدالحمید ضیایی با عنوان «دغدغه‌های اگزیستانسیالیستی در شعر سلمان هراتی» و اسماعیل امینی با عنوان «طنز در شعر سلمان هراتی خنده بر مضحکه‌ی زندگی» به چشم می‌خورد.
قاسم عزیززاده گرجی مدیرکل کانون استان مازندران و دبیر نخستین جایزه ادبی سلمان هراتی در گفت‌وگویی از برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته دبیرخانه این جایزه ادبی گفته است.
سیدصادق رضایی مدیرمسوول و عبدالرحیم سعیدی‌راد و محسن حموله سردبیر این ویژه‌نامه هستند. این نشریه در 60 صفحه منتشر شده است.
دبیران تحریریه این نشریه علیرضا قزوه، وحیده افضلی، نسرین حیایی‌تهرانی، فریبا یوسفی، عباس خوش‌عمل کاشانی، رضا اسماعیلی، کیان جوادی، خدیجه اسمعیلی، رضا عابدی و... هستند و علیرضا رضایی امور فنی و صفحه آرایی این نشریه را برعهده داشته است.
نشریه گل محمدی شعر انقلاب، با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حوزه هنری، پایگاه شاعران پارسی زبان و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران روز 9 آبان منتشر و به میهمانان همایش جایزه ادبی سلام سلمان در تنکابن اهدا شد.