اجرای 75 عنوان برنامه در کانون مازندران به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی

هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، 75 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون مازندران با اعلام این خبر افزود: امسال هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی از 24آبان تا 2 آذر در مراکز فرهنگی و هنری این کانون برگزار می‌شود.
قاسم عزیززاده گرجی گفت: کانون پرورش فکری هر ساله مقارن با این هفته به برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی می‌پردازد و بر این اساس از اعضای کتاب‌خوان برتر، مربیان فعال و برتر در عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، مراکز برتر و هم‌چنین از طرح‌های برتر مربیان در این خصوص تقدیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: امسال در این هفته، 75 عنوان فعالیت در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی که با حوزه کتاب مرتبط هستند در مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران به اجرا در می‌آید.
این مسوول به برنامه‌هایی مانند؛ برگزاری نمایشگاه کتاب و تولیدات کانونی، دعوت از مدارس برای حضور در برنامه‌های مراکز، برگزاری نمایشگاه کتاب، کتاب‌‌سازی و تصویرسازی توسط اعضای مرکز، اجرای مسابقه نقاشی بر اساس تصویرگری کتاب، آشنایی کودکان با مراحل تولید کتاب، معرفی شخصیت (نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک)، برگزاری مسابقه قصه‌گویی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد.
گرجی هم‌چنین از معرفی کتاب‌های قصه به مدارس، معرفی نویسندگان معاصر، معرفی تازه‌های انتشارات کانون پرورش فکری به اعضا و خانواده‌ها، همکاری با کتاب‌خانه عمومی و اداره ارشاد اسلامی در اجرای برنامه‌های هفته کتاب، تجلیل از اعضای برتر کتاب‌خوان، اجرای برنامه‌ی نقد و بررسی کتاب ویژه‌ی اعضای نوجوان، مسابقه داستان‌نویسی و کتاب‌سازی توسط اعضا به عنوان دیگر برنامه‌های مرتبط با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.