هفتمین سوگواره عاشورایی در کانون قزوین برپا می‌شود

هفتمین سوگواره عاشورایی با حضور 28 استان کشور و میهمانانی از 6 کشور جهان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برپا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طیب ملکی‌پور در نشستی که با حضور خبرنگاران صدا و سیمای استان قزوین، خبرگزاری‌ها و نشریات استانی، برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: هفتمین سوگواره عاشورایی با عنوان «حماسه در کربلا، حماسه حسینی» در سه بخش ادبی، قصه‌گویی و عکس برگزار می‌شود.
بر این اساس، هدف از برگزاری این سوگواره، احیای شعائر مذهبی، دینی، عاشورایی و مستند کردن هنرها در قالب مضامین عاشورایی عنوان شده است.
مدیر کانون استان قزوین نقطه تمایز سوگواره امسال را حضور میهمانان خارجی شیعه از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق، پاکستان، هند و بنگلادش برشمرد که با شرکت در این مراسم با آیین مذهبی و اعتلای فرهنگ و هنر دینی در ایران بیشتر آشنا می‌‌شوند.
ملکی‌پور با بیان این‌که مراسم گشایش این سوگواره با حضور 60 نفر از اعضای کانون نمایشی برگزار خواهد شد، افزود: محمدرضا سنگری، نویسنده و عاشورا پژوه مطرح کشور نیز در این مراسم که یازدهم دی ماه سال جاری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
مدیر‌کل کانون استان قزوین تعداد آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره را در بخش عکس عاشورایی 1166 اثر از 81 مربی و 135 عضو از 17 استان، در بخش شعر و متن ادبی 554 اثر از 285مربی و 269 عضو از 22 استان و در بخش قصه‌گویی 34 اثر از 25 مربی و 9 عضو از 15 استان اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در بخش هنری آثار 6 نفر و در بخش ادبی آثار 12 نفر به عنوان آثار منتخب بخش ادبی و هنری این سوگواره، از سوی هیات داوران برگزیده خواهد شد.
ملکی‌پور قصه‌گویی، دکلمه، انیمیشن، شعر، متن ادبی، عکاسی، کارگاه هنری نمایشگاه هنرهای محتوایی، برگزاری نشست‌های عاشورا شناسی، اجرای سرود، تئاتر، مداحی و پرده‌خوانی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سوگواره برشمرد.
هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی (علیه‌السلام) در روزهای 11 و 12 دی 1392 در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار می‌شود.