قزوین برای برگزاری جشنواره « فیلم کودکان برای کودکان» آماده می‌شود

هفتمین جشنواره سراسری فیلم کودکان برای کودکان طی روزهای، 29 و 30 بهمن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با برگزاری  جشنواره، آثار برگزیده در سه سینمای شهر قزوین و تمامی سالن‌های نمایش مراکز 17 گانه  کانون در استان  به نمایش گذاشته خواهد شد.
این جشنواره بخشی از برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است که با موضوع آزاد در دو گروه سنی کودک (7 تا12سال) و نوجوان(13 تا 17 سال) در دو بخش  پویانمایی و فیلم زنده شامل داستانی و مستند برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش در حاشیه جشنواره، تعداد50 نفر از اعضا، مربیان و کارشناسان هنری سراسر کشور برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی حضور خواهند داشت.
 گفتنی است: فراخوان این جشنواره 27 مرداد امسال از سوی مدیریت آفرینش‌های هنری کانون به مراکز فرهنگی و هنری سراسر کشور فرستاده و مهلت ارسال آثار تا 15 دی تعیین شده بود.
بنا بر گزارش دبیرخانه جشنواره تعداد کل آثار رسیده 422 اثر در قالب پویانمایی و فیلم کوتاه از استان‌های آذربایجان‌غربی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، قم، همدان، مازندران، قزوین، اردبیل، کرمان، تهران، سیتان و بلوچستان، خوزستان، کردستان، لرستان و سمنان، است.
 بر اساس این فراخوان، هدف کلی از برگزاری این جشنواره استفاده از فیلم‌سازی به عنوان واسطه تربیتی موثر در رشد و شکوفایی استعداد‌ها، تربیت حس زیبایی‌شناسی، فراهم‌سازی زمینه گسترش دانش نظری و هنر فیلم‌سازی، بسترسازی مناسب برای تعامل وتبادل اندیشه‌ها و تجربه‌ها در میان کودکان و نوجوانان، عینی کردن تخیلات کودکان و نوجوانان از طریق ساخت فیلم و کودکان و نوجوانان عنوان شده است.
هم چنین تقویت توانایی کار گروهی و ایجاد انگیزه درکودکان و نوجوانان برای گرایش به فعالیت فیلم‌سازی به عنوان اهداف جزیی این جشنواره مورد ‌توجه قرار گرفته است.