گشایش دومین مرکز فرهنگی هنری کانون در نهاوند

مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر نهاوند هم‌زمان با دهه فجر و به نام شهید عباس اسکندری گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مرکز فرهنگی هنری دومین مرکز ثابت کانون در شهرستان نهاوند در استان همدان است که در زیر بنای 500 متر مربع در منطقه شهرک شهید حیدری و با اعتبار 350 میلیون تومان احداث شده است.
این مرکز دوطبقه دارای کتاب‌خانه، سالن مطالعه، سالن نمایش و کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی است.
پرویز ابراهیمی مدیرکل کانون استان همدان در این مراسم از مراکز کانون پرورش فکری به‌عنوان ابزارهای فرهنگی در جامعه نام برد و ادامه داد: قبل از انقلاب 3 مرکز کانون در استان فعال بود که در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی این عدد به 37 مرکز ثابت، سیار و پستی افزایش یافته است.
محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تربیت فرزندان انقلاب مناسب است چرا که این امکانات و فضا متناسب با گروه سنی بچه‌ها ساخته شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با اشاره به این که فعالیت‌های کانون در توسعه کشور و تربیت نسل آینده بسیار اثرگذار است افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه کودک موجب برداشت چندین برابر آن در حوزه‌های دیگر خواهد شد.
محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی کانون نیز در این مراسم گفت: نسل جوان امروز باید با شخصیت امام راحل آشناتر شوند، زیرا آشناسازی بیشتر نسل جوان امروزی با شرایط انقلاب و دست‌آوردهای مهم آن سبب استحکام بیشتر انقلاب اسلامی می‌شود.
معاون فرهنگی کانون کشور اظهار داشت: آشنایی نسل جوان با امام، انقلاب و برنامه‌های نظام و عملکرد دولت در واقع تحقق‌ بخشی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص اطلاع‌رسانی کارها و خدمات صورت گرفته به مردم به خصوص بعد از انقلاب و عمر 35 ساله آن است.
اجرای دو نماهنگ با موضوع انقلاب اسلامی توسط اعضای کانون، تواشیح، دکلمه، پخش سرود، اجرای مسابقه و رونمایی از کتاب "قفس بی در" که به مجموعه خاطرات شهید عباس اسکندری از شهدا اختصاص دارد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.