معرفی نامزدهای دو  بخش جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان

نامزدهای دو بخش «سرمقاله و یادداشت» و «تیتر و خبر» یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، از میان 166 عنوان اثر که توسط هیأت داوران بخش «سرمقاله و یادداشت» این جشنواره بررسی شد، 9 اثر در بخش سرمقاله‌ی کودک و نوجوان و یادداشت به عنوان نامزد دریافت جایزه برگزیده شدند.
در عین حال، در بخش سرمقاله‌ی کودک «مرجان فولادوند» با اثر «بزرگ‌بودن واقعاً باحال است!» از نشریه همشهری بچه‌ها، «زهره پریرخ» با اثر «سلام» از نشریه کوشش و «منیژه شعاعی» با اثر «خوشحالی بزرگ ما» از نشریه سروش کودکان به عنوان نامزد انتخاب شدند.
همچنین «حبیب یوسف‌زاده» با اثر «چی می‌بافی؟» از نشریه رشد نوجوان و «محمدعلی قربانی» با آثار «بهترین هدیه، سرمایه تحریم ناپذیر» از نشریه رشد جوان در بخش سرمقاله نوجوان به عنوان نامزد از سوی هیئت داوران معرفی شدند.
بر همین اساس هیئت داوری در بخش «یادداشت»، «حدیث لزر غلامی (لیلی شیرازی)» با اثر «گاهی کمی بخواب!، شما در قطار خداوند نشسته‌اید» و «پگاه شفتی» با اثر «دوستی‌هایت را سر و سامان بده» و «سید سروش طباطبایی‌پور» با اثر «انعکاس صدای تو» هر سه از نشریه دوچرخه و «مهناز فتاحی» با اثر «نامه‌ای از کودک جنگ به کودک صلح» از نشریه کیهان بچه‌ها نامزد دریافت جایزه شدند.
هیئت داوران این جشنواره در بخش «تیتر و خبر» از میان 59 اثر ارسالی، 3 اثرِ «تهمینه حدادی» را برای تیتر «تاکسی دیواری» و «مهتاب خسرو شاهی» را برای تیتر «فصل سیبیل» و «مریم سعید‌خواه» را برای تیتر «بفرمایید بستنی داغ» هر سه از نشریه رشد جوان به عنوان نامزد اعلام کردند.
هیئت داوران با توجه به اندک‌ بودن موارد ارسالی به بخش «خبر» در این رشته انتخابی نداشتند.
یازدهمین جشنواره مطبوعات، رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان از اول تا چهارم اردیبهشت در مازندران برگزار می شود.