کمبود منابع نظری مهمترین چالش حوزه مطبوعات کودک و نوجوان

دبیر علمی یازدهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان جشنواره از کمبود منابع نظری به عنوان مهم‌ترین چالش حوزه مطبوعات کودک و نوجوان یاد کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جواد محقق با اشاره به این مطلب گفت: به نظر می‌رسد که دانشکده‌های روزنامه‌نگاری و استادان این رشته باید به دنبال باز تعریفی از حوزه کودک و نوجوان در شاخه‌های مطبوعاتی باشند تا دست‌اندرکاران این حوزه با توجه و دانش بیشتری به انتشار مطالب بپردازند.
نویسنده‌ی حوزه کودک و نوجوان با بیان این‌که شرط برگزاری هر جشنواره‌ای در استان‌ها صحت و سلامت داوری آن است تاکید کرد: داوری خوب می‌تواند به ترغیب و تشویق پدیدآورندگان اثر کمک و موجب ارتقای سطح کیفی آثار  شود.
وی توجه نداشتن به همه حوزه‌های کودک و نوجوان در رشته روزنامه‌نگاری را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های این بخش عنوان کرد.
محقق افزود: تنوع ذایقه کودک و نوجوان امروزی و نیاز به مطبوعات متنوع‌تر، دست‌اندر‌کاران این حوزه را بر آن می‌دارد تا از نظر محتوا، قالب اثر، شکل و ارایه، با دقت و تخصص بیشتر به انتشار آثار بپردازند.
وی یادآور شد: جشنواره می‌تواند فرصت جدیدی برای بهره‌گیری از بحث‌های کارشناسی در این زمینه باشد.
دبیر علمی جشنواره هم‌چنین خاطرنشان کرد: شیوه دقیقی هم اکنون در مورد شناخت ذایقه کودکان و نوجوانان وجود ندارد و با ورود رسانه‌های دیجیتال ذایقه مخاطب تحت تاثیر این رسانه‌ها قرار گرفته است که کمبود مطالعه روزنامه‌نگاران هم به این قضیه دامن می‌زند.
وی ابراز امیدواری کرد: برپایی جشنواره بتواند به تداوم انتشار نشریات در فضای مطبوعاتی کودک و نوجوان کمک کند.
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان 1 تا 4 اردیبهشت امسال به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در شهر ساری برگزار می‌شود.