اهمیت مطبوعات کودک از نگاه نمایندگان بابل و ساری درمجلس

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان را ارتقا بخش جایگاه اجتماعی کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری با بیان این‌که تحقیق و بررسی در حوزه کودک و نوجوان لازم است گفت: همان‌طور که پیامبر عظیم‌الشان اسلام‌(ص) بر تکریم و ارزش‌مندی جایگاه کودکان توصیه داشته‌اند، ما نیز باید به اهمیت این مسئله توجه داشته باشیم.
نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان در توجه به جایگاه کودکان تاثیر بسیاری خواهد داشت افزود: بی‌تردید برگزاری این جشنواره نتایج مثبتی نیز برای استان دارد و لازم است که همه مسوولان، همکاری لازم را در اجرای آن داشته باشند.
وی ادامه داد: شناخت نیازهای مختلف جامعه انقلابی در بعد فرهنگی، اقتصادی و خودکفایی دارای ارزش و اعتبار است و با برگزاری این جشنواره می‌توان به شناخت نسبی نسبت به توانایی‌های کودکان در مسایل مختلف رسید.
حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به نقش رسانه ملی در ارتقای فرهنگی جامعه ادامه داد: نیاز است که صدا و سیما در ایام برگزاری یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان پوشش خبری مناسبی از آن داشته باشد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: مطبوعات و رسانه‌های مجازی نیز می‌توانند با دریافت نظرات مخاطبان جشنواره و انتقال آن به برگزارکنندگان، نقش ارزشمندی در برگزاری بهتر این جشنواره داشته باشند.
وی با بیان این‌که کودک در سنین مختلف دارای روحیات متناسب با آن دوران است تصریح کرد: لازم است که خانواده نقش حمایتی خود را از کودکان دریغ نکند ودر حالی که راهنما و مشاور خوبی برای آن‌ها است، استقلال لازم در انجام فعالیت‌های مختلف زندگی را نیز به آن‌ها بیاموزد.

سهم کودکان و نوجوانان را در مطبوعات کشور افزایش دهیم
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به برگزاری جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در مازندران گفت: سهم کودکان و نوجوانان را در مطبوعات کشور افزایش دهیم.
محمد دامادی تصریح کرد: همان‌طور که برگزاری همایش سرمایه‌گذاران در استان فرصت خوبی برای پیشرفت است و سبب آشنایی سرمایه‌گذاران با پتانسیل و شناخت آداب و رسوم مردم می‌شود، مسلما برگزاری جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان نیز می‌تواند دست‌آوردهای بسیاری در حوزه کودک و نوجوان فراهم آورد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که استفاده مناسب از فضای جشنواره لازم است افزود: برگزاری این جشنواره سبب می‌شود تا خلاقیت کودکان شناسایی و به معرض نمایش گذاشته شود و با معرفی آثار برتر زمینه معرفی در سطح ملی نیز به وجود می‌آید.
وی با بیان این‌که جامعه رشد نخواهد کرد مگر این‌که از دوران کودکی فرزندان خود را متناسب با هنجارهای آن پرورش دهیم ادامه داد: فرزندان، سرمایه‌های انسانی جامعه ما هستند که باید از سنین پایین در رشد و پرورش خلاقیت واستعدادهای آنان تلاش کنیم.
دامادی با انتقاد از این‌که در مطبوعات و رسانه‌های مجازی آن‌طور که لازم بود به حوزه کودکان پرداخته نشده است افزود: اگر در نشریات ستون و صفحه‌ای نیز به کودکان اختصاص داده شود، در توجه این قشر به مطبوعات تاثیر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: مسلما کودکان با خرید روزنامه یا مجله‌ای که مطالبی درباره علاقه‌مندی‌های آنان نوشته شده است، با نگاه به صفحات مختلف آن نسبت به مسایلی که برای رشد و پرورش آن‌ها لازم است نیز آشنایی پیدا می‌کنند.
نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد و فرهنگ بیان داشت: در صورتی که ارتقای فرهنگی در جامعه پدید نیاید، به پیشرفت اقتصادی نیز نمی‌رسیم.
وی با بیان این‌که تقویت فضای فرهنگی جامعه سبب شکل‌گیری نسلی پویا در آینده می‌شود افزود: رسانه‌های بیگانه در قالب برنامه‌های مختلف کودک سعی دارند فرهنگ خود را به فرزندان ما القا کنند.
دامادی ادامه داد: مسایل فرهنگی از دغدغه‌های امام خمینی(ره) بود و لازم است در حوزه رسانه با توجه جدی به بخش کودک، بسترسازی مناسب برای شکل‌گیری شخصیت آن‌ها نیز صورت گیرد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که فعالیت درحوزه کودک و نوجوان در ظاهر آسان است ولی در اصل نیاز به کارسخت و کارشناسی دارد ادامه داد: مسوولان فرهنگی باید در این حوزه خوب کار کنند تا ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ شود.
وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام خمینی(ره) جوانان انقلابی و متعهد را پرورش دادند، امروز نیز باید نیروهای نخبه کشور پرورش یابد تا نسل ما حفظ شود.
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان 1 تا 4 اردیبهشت سال جاری به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار می‌شود.