توجه به حوزه کودک و نوجوان زمینه‌ساز جهاد فرهنگی است

یک نویسنده حوزه کودک و نوجوان گفت که پرداختن به محصولات و ادبیات خاص مخاطبان این حوزه زمینه‌ساز ایجاد جهاد فرهنگی در کشور خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمال شفیعی در این باره خاطر نشان کرد: در تمام کشور باید اتفاقات فرهنگی برای تقویت نسل جوان و نوجوان شکل بگیرد و برپایی جشنواره مطبوعات و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان در مازندران می‌تواند زمینه‌ساز آغاز این حرکت فرهنگی باشد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار کودک و نوجوان به عنوان آینده‌سازان مملکت خاطر نشان کرد: اگر خواهان موفقیت نسل آینده هستیم باید اقدامات فرهنگی از این دست را گسترش دهیم.
شفیعی تصریح کرد: بر پایه تلاش‌های فرهنگی است که آگاهی خانواده‌ها افزایش می‌یابد تا نیازهای کودک و نوجوان برطرف شود و خانواده به عنوان خاستگاه کودک و نوجوان می‌تواند با این اقدامات فرهنگی زمینه ظهور استعدادهای آن‌ها را فراهم کند.
این نویسنده افزود: باید پایش علمی انجام شود تا میزان در دسترس بودن نشریات، مخاطبان و تعداد نشریاتی که منتشر می‌شود و تناسب آن با نیاز واقعی جمعیت کودک و نوجوان مشخص شود.
وی گسترش شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای را - که به راحتی در اختیار کودک و نوجوان قرار دارد - زنگ هشداری دانست و یادآور شد: این بزرگ‌ترین آسیبی است که نسل کودک و نوجوان امروز را تهدید می‌کند.
یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان از امروز در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در شهر ساری کار خود را آغاز و روز 4 اردیبهشت با معرفی برگزیدگان پایان خواهد یافت.