شکل‌گیری مطبوعات کودک و نوجوان یک دغدغه ملی است

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصادیق کارهای زیربنایی درحوزه فرهنگ جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمدعلی مقیمی با بیان این مطلب افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان گذشته از این‌که در کدام نقطه از کشور برگزار شود، اقدامی مثبت و ارزنده است.
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برگزاری این جشنواره موجب ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه مطبوعات و رسانه‌ها می‌شود اظهار داشت: این کار باعث نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و درنتیجه منجر به پرورش نسلی آگاه و با دانش خواهد شد که در رشد و توسعه کشور نقش اساسی ایفا خواهند کرد.
مقیمی با تاکید براین‌که این جشنواره نباید تنها به افتتاحیه واختتامیه محدود شود یادآور شد: این مهم نیازمند یک مدیریت قوی و هم‌فکری و تعامل مراجع مسوول با نخبگان فرهنگی است که بتوانند با طراحی نقشه راهی جامع، اهداف میان مدت و بلند مدت این رویداد را محقق کنند.
وی خاطرنشان کرد برخی از نشریات کودک و نوجوان تاثیرگذاری خوبی بر فرهنگ جامعه و به ویژه حوزه مطبوعات داشته‌اند.
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نشریات توسط بهترین نیروهای فرهنگی کشور منتشر می‌شد  تاکید کرد: بسیاری از روزنامه‌نگاران جوان و توانای امروز همان نوجوانان دیروز هستند که با مطالعه این نشریات وارد این فضا شدند.
 وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه مناسب برای انتشار نشریات تخصصی کودک و نوجوان از سوی متولیان این حوزه خاطر نشان کرد: باید دقت کنیم که شکل‌گیری مطبوعات کودک و نوجوان تنها وظیفه کانون پرورش فکری نیست و یک دغدغه ملی است که باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت جدی به آن ورود پیدا کند .
 دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران ذهن کودک و نوجوان را هم‌چون لوح سفیدی دانست وگفت : اگر محتوای نامناسبی برای کودک و نوجوان در نظر گرفته شود آثارسوئی بر جامعه خواهد داشت.
مقیمی افزود: اگر محتوای جذابی نیز برای کودکان و نوجوانان فراهم نشود ممکن است نسبت به کلیت مطبوعات و اطلاع رسانی، دید منفی در ذهن آن‌ها بوجود بیاورد و در نهایت کلیت مطبوعات و رسانه را فاقد جذابیت برای خود بدانند.
 نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه محتوای مناسب برای کودک و نوجوان ، گفت : تهیه محتوا برای نشریات مستلزم شکل گیری نخبگان و تعاملشان با سیاست‌گذاران عرصه فرهنگ است تا بتوانند با توجه به ارزش‌های دینی‌، اخلاقی کشور چارچوب‌های کلی را تعریف کنند.
 یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان از امروز در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در شهر ساری کار خود را آغاز و روز 4 اردیبهشت با معرفی برگزیدگان پایان خواهد یافت.