آغاز جشنواره ملی مطبوعات کودک با افتتاح نمایشگاه نشریات

یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان با افتتاح نمایشگاه نشریات کودک و نوجوان آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مدیرکل کانون مازندران با اعلام این خبر افزود: 20غرفه با حضور 28 نشریه تخصصی و صاحب نام کشور در حوزه‌ی کودک و نوجوان از یکم تا 4 اردیبهشت سال جاری در محل اداره کل این کانون میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان خواهند بود.
دبیراجرایی جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان تصریح کرد: در پایان چهارمین روز برگزاری این نمایشگاه با حضور مسوولان کشوری و استانی و چهره‌های ملی مطبوعات کودک و نوجوان، مراسم پایانی یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبر گزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود.
دبیراجرایی جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان با بیان این‌که با برگزاری این نمایشگاه، خانواده‌ها و فرزندان‌شان به صورت متمرکز با تولید رسانه‌ای حوزه‌ی کودک و نوجوان آشنا می‌شوند، ترغیب خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها به فرهنگ مطالعه مفید و آشنایی با نشریات تخصصی این حوزه را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
این مسوول فرهنگی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اظهار داشت: کانون پرورش فکری می‌خواهد با گردآوری این نشریات در یک فضای نمایشگاهی و تخصصی، زمینه‌ی آشنایی و تبادل نظر دوسویه نشریات و مخاطبان را فراهم آورده تا بسترهای توسعه‌ی فکری و فرهنگی کودکان ونوجوان افزایش یابد.
تبلیغ نشریات کودک و نوجوان برای گروه هدف خود در فضایی غیر از تهران نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بود که دبیر جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان به آن اشاره داشت.
گرجی برگزاری این رویداد بزرگ ملی را فرصتی دانست تا نشریات حوزه‌ی کودک و نوجوان ظرفیت‌های خود را به گروه هدف خود ارایه کنند. همچنین، فضای تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای ترغیب و تشویق والدین و فرزندان آن‌ها برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از نشریات تخصصی کودک و نوجوان فراهم آید.
مدیر کل کانون استان مازندران همچنین خاطر نشان ساخت؛ در سالی که مزین به شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است می‌بایست زمینه‌های علمی و جهادی توسعه فرهنگی را در جامعه به نحو مطلوب و موثر بیش از گذشته فراهم کرد.
گفتنی است: این نمایشگاه از یکم تا 4 اردیبهشت 1393 همه روزه صبح‌ها از ساعت 8:30  تا 12 و بعدازظهرها از ساعت14 تا 18 به نشانی؛ ساری خیابان امیر مازندرانی خیابان رودکی(شهبند) جنب بوستان سنگ مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل کانون مازندران، میزبان علاقمندان خواهد بود.