کودکان را با فضای رسانه آشنا کنیم

خوانندگان فردای مطبوعات، کودکان و نوجوانان امروز هستند. آن‌ها را از کودکی با فضای رسانه آشنا کنیم تا در آینده روزنامه‌خوان حرفه‌ای شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از گفته‌های شکرالله رضازاده صاحب امتیاز و مدیر مسوول روزنامه حرف مازندران در حاشیه نمایشگاه ملی مطبوعات کودک و نوجوان در ساری است.
وی اظهار کرد رسانه، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و افراد علاقه‌مند به این حوزه را می‌طلبد. کودکان و نوجوانانی می‌توانند در رسانه موفق عمل کنند که در بین هم سن و سالان خود فرهیخته باشند.
رضازاده با بیان این‌که هدف اصلی ما تربیت کارگزاران فرهنگی آینده کشور است افزود: این کودکان در آینده می‌توانند وزیر، نماینده مجلس، روحانی و... باشند و باید با این نگاه به آن‌ها چشم دوخت و سرمایه‌گذاری کرد.
وی در مورد نمایشگاه ملی مطبوعات کودک و نوجوان توضیح داد تنوع این نمایشگاه نشان از پختگی فعالان این عرصه دارد ولی مخاطبان آن عده‌ای خاص هستند.
مدیر مسوول روزنامه حرف مازندران خاطرنشان کرد: اگر با نشریات حوزه کودک و نوجوان مانند روزنامه‌های حوزه بزرگ‌سال برخورد شود، اثر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت و به جای این‌که از مجرای خاصی به دست مخاطبان برسد بهتر است از مسیر‌های عمومی و تعریف شده رسانه‌ای مانند دکه‌های روزنامه‌فروشی توزیع شود.
وی در ادامه گفت بعضی از مدیران ارشد به آموزش و پرورش به چشم نهادی بودجه‌گیر و هزینه‌بر نگاه می‌کنند این در حالی است که حوزه‌ی کودک، حوزه‌ی سرمایه‌گذاری است که دولت باید بر آن نظارت داشته باشد.
رضازاده در پایان گفت کانون پرورش فکری به عنوان تنها نهاد دولتی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط است می‌تواند فعالان مطبوعات را شناسایی و به آن‌ها کمک کند تا کار محتوایی برای آنان صورت پذیرد.
گفتنی است صفحه مرغک روزنامه حرف روزهای پنج‌شنبه هر هفته به پوشش اخبار و فعالیت‌های کانون استان مازندران می‌پردازد.