استاندار مازندران: افزایش سهم خانواده‌ها از تولیدات فرهنگی ضروری است

استاندار مازندران گفت: فعالیت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی وقتی می‌توانند مهم و تاثیرگذار باشند که جهت‌گیری اصلی آن‌ها به سمت خانواده‌ها باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «ربیع فلاح جلودار» در آیین پایانی یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در ساری تاکید کرد که سهم کالاها و برنامه‌های فرهنگی در سبد اقتصادی خانواده‌ها اندک است و ارگان‌های فرهنگی و بخش‌های دولتی و خصوصی باید با هم فکری و هم افزایی تلاش کنند این کالاها در سبد اقتصادی خانواده‌ها قرار بگیرد.
وی با تاکید بر این نکته که «خانواده‌هایی که با مطالعه هستند فرزندان آن‌ها نیز به مطالعه روی می‌آورند»، در عین حال از میزان اندک مطالعه در میان خانواده‌ها اظهار نگرانی کرد و گفت که حل این مساله باید دغدغه‌ی فکری همه‌ی دست‌اندرکاران مسایل فرهنگی باشد و نیاز به یک اجماع عمومی دارد.
فلاح که روز چهارم اردیبهشت 1393 و در مجتمع کانون ساری سخن می‌گفت در همین حال نقش معلمان و مربیان را در این امر بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد که باید توانایی‌ها و مهارت‌های این نیروهای تاثیرگذار در تربیت کودکان ونوجوانان افزایش یابد.
وی همچنین به تجلیل از کانون و نقش آن در نزدیک به 50 سال سابقه در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان ایرانی پرداخت و افزود: کانون به عنوان پناهگاهی برای دانش آموزان به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها تلقی می‌شده و هم‌واره پایگاهی با اصالت و اثرگذار در عرصه ی فرهنگ و پرورش فکر و اندیشه‌ی کودکان بوده است.
استاندار مازندران خدمات کانون را بی‌شمار و متعلق به همه‌ی نسل‌ها دانست و افزود: کانون همیشه به عنوان یک رابط میان خانواده‌ها و مدرسه فعالیت کرده و تولیدات آن بسیار ارزشمند است امیدوارم چراغ کانون در مسیر خدمت و ابداع و ابتکار همیشه روشن باشد.
فلاح واگذاری میزبانی جشنواره مطبوعات به استان مازندران را (برای نخستین بار) نشانه‌ی توانایی‌ها و شایستگی‌های فرهنگی و رسانه‌ای این استان دانست و یادآور شد که تمرکززدایی، برکات ارزشمندی برای رشد و توسعه‌ی استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و ملی تمامی آحاد جامعه دارد.
یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان روز 4 اردیبهشت با معرفی برگزیدگان در ساری به کار خود پایان داد.