نیروی انسانی کارآمد مهم‌ترین دارایی کانون است، در حفظ آن بکوشیم

مهم‌ترین دارایی هر دستگاهی به ویژه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منابع انسانی آن است و همه باید مراقب باشیم این سرمایه‌ها آسیب نبینند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسعود ناظمی ابیانه سرپرست معاونت توسعه و منابع کانون در گردهم‌آیی مسوولان حراست کانون در تهران یادآور شد که محافظت از سرمایه‌ها و دارایی‌های سازمان هم‌چون میز و صندلی و ساختمان و رایانه‌ها ضروری است اما باید اهمیت منابع انسانی را هم درک کنیم و برای مراقبت از نیروهای باتجربه، کارآمد و متخصص نیز تدابیری بیاندیشیم.
وی با طرح این سوال که آیا جایگاه منابع و سرمایه‌های آنی از منابع انسانی بیشتر است؟ تاکید کرد که اگر نگاه‌مان را تغییر دهیم و به اهمیت منابع انسانی پی ببریم آن‌گاه در فضای فرهنگی کانون به سمت پیشرفت حرکت خواهیم کرد.
ناظمی از ارایه‌ی درخواست انتقال برخی نیروهای کارآمد به دیگر دستگاه‌ها به عنوان نمونه‌ای هشدار دهنده و قابل تامل یاد کرد و گفت: اگر نگاه ما به نیروهای انسانی حتی در صورت بروز خطا در میان آن‌ها نگاهی اصلاحی باشد آن‌گاه فضای هم‌دلی در سازمان بیشتر می‌شود و کارکنان، محیط کانون را مانند خانه‌ی خود خواهند دانست و اهداف فرهنگی ما محققق خواهد شد.
سرپرست معاونت توسعه و منابع کانون، تمایل به دیده شدن را یکی از خواسته‌های اصلی نیروی انسانی در دستگاه‌ها عنوان کرد و یادآور شد که پاسخ‌گویی به این خواسته حفظ و تثبیت کارکنان دستگاه را در پی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش در گردهم‌آیی مسوولان حراست کانون سراسر کشور مدیرعامل و معاونان کانون، همچنین رییس کانون زبان ایران و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیدگاه‌های خود را با حاضران در میان گذاشتند.
این گردهم‌آیی روزهای 20 و 21 اردیبهشت 1393 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار شد.