تاکید سرپرست معاونت فرهنگی کانون بر لزوم توجه به مربیان مراکز

سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت مسوولان حراست باید فضایی را فراهم کنند تا مربیان مراکز کانون با تمرکز، آرامش و دقت، به ماموریت‌های اصلی خود بپردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن فضلی در گردهم‌آیی مسوولان حراست کانون سراسر کشور در تهران یادآور شد که مربیان خط تماس کانون با مخاطبان هستند و آنان چهره به چهره و نفس به نفس با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند به همین دلیل عمده‌ی توجه ما باید به مراکز جلب شود.
وی به مسوولان حراست توصیه کرد هرگز وارد درگیری‌های جزیی سازمان نشوند و از بیرون، مسایل را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند چرا که این امر باعث تصمیم‌گیری درست خواهد شد.
فضلی با بیان سابقه‌ای تاریخی خاطر نشان کرد که شیعیان در طول تاریخ به دنبال برآورده کردن آرزوی تاسیس حکومت دینی بوده‌اند و اکنون که با وقوع انقلاب اسلامی این آرزو محقق شده است باید برای حفظ ، دوام و ‍پایداری آن بکوشیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در لزوم توجه بیشتر به مسایل فرهنگی تاکید کرد هر چه را که می‌خواهید تثبیت و عرضه کنید بهترین راه، استفاده از زبان هنر و ادبیات است و راز ماندگاری ما نیز روی آوردن به ادبیات و فرهنگ است.
فضلی با یادآوری این نکته که پایه‌ی اصلی فعالیت‌های کانون هنر و ادبیات است، دارا بودن مخاطب کودک و نوجوان، امکان تولید محصولات فرهنگی، وجود بیش از 900 مرکز فرهنگی و حضور مجموعه‌ای از نیروهای انسانی آموزش دیده که به کانون تعلق خاطر دارند را از ویژگی‌هایی برشمرد که کانون را در حوزه‌ی کودک و نوجوان به نهادی بی‌بدیل و تاثیرگذار تبدیل کرده است و این مسوولیت ما را پیچیده‌تر می‌کند.
سرپرست معاونت فرهنگی کانون به مسوولان حراست کانون توصیه کرد که به اهمیت مسوولیت خود به خوبی واقف شوند و برای ایجاد تفاهم و درک مشترک با کارکنان، شناخت خود را از عرصه‌ی هنر و ادبیات افزایش دهند.
وی با بیان این‌که جریان‌های فرهنگی زیادی کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده‌اند افزود: هم‌دلی، وحدت و هم‌سویی می‌تواند به حرکت رو به جلو کانون کمک کند از این راه می‌توانیم به وظایف‌ خود به خوبی عمل کنیم.
فضلی در پایان یادآور شد که با درایت مدیریت کانون، حراست هم‌اکنون در نقطه‌ی مناسبی قرار گرفته است و مجموعه‌ی کانون بیش از گذشته با آن احساس قرابت و نزدیکی می‌کند.
گردهم‌آیی دو روزه مسوولان حراست کانون سراسر کشور روز 21 اردیبهشت 1393 در تهران پایان یافت.