انتشار فراخوان ششمین جشنواره‌ی مربیان و کارشناسان هنری کانون

مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فراخوان ششمین جشنواره‌ی دو سالانه سراسری مربیان و کارشناسان هنری را منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دوره از جشنواره که به موضوع «فرم» در آثار هنری و در رشته‌های مختلف اختصاص یافته، تلاش بر این است تا همکاران با نگاهی دقیق‌تر و زیباشناسانه به دنبال کشف فرم‌های گوناگون اطراف خود بوده و هنرمندانه، این فرم‌ها را به اثری هنری تبدیل کنند.
در توضیح موضوع جشنواره با تاکید بر اهمیت توجه به فرم در کنار رابطه‌ی آن با معنا در آثار هنری، اضافه شده است که همه‌ی ما با نگاهی دقیق‌تر، فرم‌هایی را در اطراف‌ خود اعم از طبیعت، اشیا و... مشاهده می‌کنیم که با نگاهی خلاق می‌توان آن‌ها را به آثار هنری تبدیل کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های نقاشی، خوش‌نویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلت و نقاشی خط)، سفال‌گری و عکاسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
بر همین اساس، تمامی مربیان و کارشناسان کانون که در سال 93 در بخش هنری مشغول به فعالیت شده‌اند، فرصت دارند در این جشنواره دوسالانه شرکت کنند.
در عین حال تکنیک در همه‌ی رشته‌های هنری آزاد است و فایل آثار باید با فرمت jpg با وضوح 300dpi و اندازه تقریبی 10 در 15 سانتی متر و تاریخ خلق آثار سال‌های 1392 و 1393 باشد.
در عین حال، آثاری که به صورت دیجیتالی ارسال نشود در مرحله انتخاب بررسی نخواهد شد.
بر اساس این خبر، آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار به دفتر استان اول آبان و آخرین مهلت جمع‌آوری تصاویر آثار در واحد کارشناسی هنری استان و ارسال به مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر 15 آبان 1393 تعیین شده است.
هم‌چنین اعلام نتیجه اولیه انتخاب آثار اول آذر، آخرین مهلت ارسال اصل آثار به مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر 15 آذر و داوری آثار و اعلام نتیجه‌ها 30 دی 1393 است.
زمان برگزاری نمایشگاه دو سالانه سراسری مربیان و کارشناسان هنری کانون نیز به زودی اعلام خواهد شد.
این جشنواره با هدف فراهم‌ کردن زمینه‌ی ارتقای مهارت و توانمندی همکاران بخش هنری و تشویق نیروهای فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

برای مشاهده کامل شیوه نامه ششمین جشنواره‌ی دو سالانه سراسری مربیان و کارشناسان هنری این جا را کلیک کنید.