پایان داوری آثار جشنواره رضوی در کانون استان‌ها

داوری مرحله‌ی استانی آثار رسیده به جشنواره کودک و نوجوان رضوی در چند استان دیگر به پایان رسیده و آثار برگزیده برای داوری پایانی به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار رسیده به دبیرخانه‌ استانی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره امام‌رضا(علیه‌السلام) در کانون استان‌های تهران، سمنان و خوزستان داوری شد.

پایان داوری آثار جشنواره رضوی در کانون استان تهران
داوری مرحله‌ی استانی بیش از 557 اثر تولید شده‌ی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون تهران با موضوع جشنواره‌‌ی امام رضا(علیه‌السلام) به پایان رسید.
بیش از 577 اثر در 8 جشنواره به دفتر استان رسید که داوری آثار توسط کارشناسان کانون تهران انجام شد.
علی گنج کریمی مدیرکل کانون استان تهران توضیح داد: استقبال از جشنواره رضوی در بخش‌های مختلف متفاوت بود به طوری که در بخش شعر رضوی 47 اثر، نمایش‌نامه‌خوانی 7 اثر، نمایش‌نامه‌نویسی 11 اثر، عکاسی 61 اثر، خاطرات زیارت 83 اثر، نقاشی رضوی 170 اثر، پژوهش و تحقیق 25 اثر، داستان کوتاه رضوی 52 اثر، نشریه الکترونیکی 9 اثر، نشریه کاغذی رضوی 11 اثر، قصه‌گویی 80 اثر و نمایش عروسکی 1 اثر در بخش استانی به رقابت پرداختند.
مشاور مدیرعامل کانون افزود: پس از بررسی و داوری آثار در بخش‌های مختلف، 8 درصد آثار براساس شیوه‌نامه به مرحله کشوری راه یافت و این آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
در عین حال، قرار است در جشنواره استانی رضوی با نام «آهوان منتظر» که در روز 11 شهریور برگزار خواهد شد؛ از برگزیدگان تقدیر شود.

انتخاب آثار برتر استانی جشنواره رضوی در سمنان
بر این اساس، از میان 1044 اثر تولید شده در مراکز کانون سمنان 142 اثر به مرحله‌ی استانی راه یافته و پس از داوری این آثار 26 اثر برای داوری در مرحله‌ی پایانی این جشنواره به دبیرخانه‌ی ملی کارگروه کودک و نوجوان ارسال شده است.
در عین حال در بخش کودکان و نوجوانان 345 اثر عکاسی، 152 اثر نقاشی، 41 اثر شعر، 59 اثر داستان کوتاه، 24 اثر خاطرات زیارت، 31 اثر تحقیق و پژوهش، یک اثر نمایش عروسکی و در بخش مربیان نیز 6 اثر نمایش‌نامه‌خوانی، 267 اثر سفال، 62 اثر نشریه‌نگاری کاغذی، 4 اثر نشریه‌نگاری الکترونیکی و 15 اثر قصه‌گویی اختصاص داشت.

ارسال بیش از 3هزار و 300 اثر به دبیرخانه استانی کانون خوزستان
 بیش از ۳هزار و ۳۶۰ اثر با موضوع‌های ۸گانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی به دبیرخانه استانی کانون خوزستان ارسال شد.
براساس این گزارش عبدالنبی شاکریان با اعلام این خبر گفت: پس از تغییرهای صورت گرفته در برگزاری این دوره از جشنواره رضوی، مراکز کانون استان خوزستان در این دوره با 372 اثر با موضوع «عکاسی رضوی»، یک هزار و 184 اثر با موضوع «نقاشی رضوی»، 315 اثر با موضوع «شعر رضوی»، 466 اثر با موضوع «داستان کوتاه» و 856 اثر با موضوع «خاطرات زیارت رضوی» تولید کردند.
شاکریان با بیان این که کودکان و نوجوانان خوزستانی همچنین 31 اثر با موضوع «تحقیق و پژوهش رضوی» انجام دادند افزود: در این دوره از جشنواره رضوی، با موضوع «نمایش عروسکی رضوی» نیز، 9 نمایش عروسکی، 16 گروه نمایش نامه خوانی و 14 نمایش نامه در بخش استانی با یکدیگر رقابت کردند.
این مدیرکل استان با اشاره به این که اعضای مراکز کانون خوزستان با موضوع «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی» در مجموع 77 اثر و «قصه‌گویی رضوی» نیز 20 اثر در جشنواره رضوی شرکت کردند اظهار کرد: داوری مرحله استانی این جشنواره برگزار شده است و بر اساس شیوه‌نامه در هر موضوع 8 درصد آثار که در مجموع 80 اثر برتر می‌شوند به دبیرخانه مرکزی کارگروه کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در معاونت فرهنگی کانون کشور ارسال شده است.
وی یکم تا چهارم شهریور 1393 را زمان اعلام اسامی برگزیدگان کشوری اعلام کرد و یادآور شد: هم‌زمان با دهه کرامت در مراکز کانون استان خوزستان نمایشگاهی از آثار اعضا برپا خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از برگزیدگان استانی این جشنواره در دهه کرامت نیز تقدیر می‌شود.
کارگروه کودک و نوجوان جشنواره امام رضا(علیه‌السلام) در این دوره با 8 موضوع «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» فراخوان خود را منتشر کرد.