برگزاری دومین جشنواره استانی مشاعره رضوی در کانون مازندران

دومین جشنواره مشاعره رضوی با محوریت استانی، 6 شهریور هم‌زمان با آغاز دهه کرامت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه ویژه گروه سنی: 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 17 سال بوده و به برگزیدگان مسابقه کمک هزینه‌ی ایاب و ذهاب به مشهد مقدس، لوح تقدیر و بسته فرهنگی اهدا خواهد شد.
در این میان دبیر این جشنواره استانی در جلسه شورای هماهنگی اعضای دبیرخانه جشنواره با اعلام این خبر افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در قالب هنر و ادبیات یک روش برای حفظ و احیای سنت پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت‌(ع) است.
مدیرکل کانون استان مازندران ادامه داد: پس از برگزاری مراحل شهرستانی این جشنواره و راه‌یابی برگزیدگان به مرحله استانی و انجام مسابقه مشاعره، برگزیدگان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
قاسم عزیززاده گرجی همچنین اظهار داشت: امسال هم‌زمان با دوازدهمین دوره برگزاری جشنواره سراسری امام رضا(علیه‌السلام) که با حضور مسوولان کشوری و برگزیدگان جشنواره‌های رضوی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، 4 نفر از برگزیدگان جشنواره ملی مشاعره رضوی سال گذشته در برنامه‌های با عنوان «بر رواق معطر باران» به اجرای مسابقه مشاعره خواهند پرداخت.
وی در ادامه بیان داشت: بر اساس تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برگزیدگان جشنواره قبلی زیر نظر یکی از مربیان کانون به صورت مستمر به تمرین مشاعره پرداخته‌اند تا در روز اجرای مسابقه با حضور دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و از چهره‌های نامی برگزاری مشاعره، به اجرای این مسابقه بپردازند.
برگزاری فعالیت‌ها و نمایشگاه فرهنگی، هنری و ادبی آثار رضوی اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران از دیگر فعالیت جنبی این جشنواره در مازندران است.
گفتنی است: در 8 مرکز فرهنگی و هنری این کانون نیز برنامه‌های دهه کرامت با محتوای فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی آغاز به‌کار می‌کند.