جشن دهه کرامت در مراکز کانون گیلان و فارس برگزار شد

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و فارس جشن‌های ویژه دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) را برگزار کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به مناسبت دهه کرامت مربیان و اعضای فعال مراکز کانون استان‌های گیلان و فارس برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند.
بر این اساس در کانون گیلان، فعالیت معرفی شخصیت و شعرخوانی و هدیه به هم‌نام حضرت معصومه(س) در مرکز فرهنگی هنری منجیل اجرا شد. در این برنامه اعضای کتاب‌خوان کانون با استفاده از صورتک‌های، شخصیتِ کتاب‌هایی که پیش‌تر مطالعه کرده بودند، فعالیت معرفی کتاب را به شکلی جذاب برای دوستان‌شان انجام دادند.
برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) با شرکت 60 عضو کودک و نوجوان دختر و جمعی از مادران از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا در دهه کرامت بود. معرفی شخصیت، کارگاه حدیث، شعرخوانی، مسابقه حضوری چیستان‌های قرآنی و اهدای جایزه به سه هم‌نام حضرت از جمله برنامه‌های این مرکز بود.
برگزاری جشن کتاب که به‌صورت دوره‌ایی در مرکز فرهنگی هنری لاهیجان برگزار می‌شود و برپایی جشنی ساده و صمیمی با حضور بیش از 140 عضو فعال کانون از جمله ویژه‌برنامه‌های مرکز فرهنگی و هنری لاهیجان در این هفته بود.
اعضای این مرکز کانون در جشن کتاب با کتاب‌های جدید آشنا شدند و ضمن بازدید از نمایشگاه و فروشگاه کتاب و سرگرمی‌های سازنده کانون، به خرید کتاب‌های مورد علاقه خود پرداختند.
همچنین در جشنی ساده و صمیمی، اعضای کانون با ساده‌زیستی و خوردن غذاهای سالم و مفید در کنار دوستان خود، نقشی رنگین و ماندگار بر دفتر خاطرات کانون به یادگار گذاشتند.
جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور 140 عضو کانون و اجرای فعالیت معرفی شخصیت حضرت و نمایش فیلم نمایش «خاله مرجان و خروس» و برپایی نمایشگاه آثار فعالیت‌های تابستانی اعضای کانون و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی نیز در مرکز فرهنگی هنری شماره سه رشت برگزار شد.
22 عضو دختر مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر که در فعالیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و ادبی کانون فعال بودند نیز در مراسمی به همین مناسبت شرکت کردند و مورد تشویق قرار گرفتند. اعضای کانون با شرکت در این مراسم که در روستای رودکنار پره‌سر برگزار شد، با گوشه‌هایی از زندگانی این الگوی والای دختران و زنان مسلمان بیشتر آشنا شدند و از خادمان حرم حضرت معصومه(س) هدیه گرفتند.
به همین مناسبت ویژه‌برنامه مرکز فرهنگی هنری تالش نیز شامل شعرخوانی، دکلمه، معرفی شخصیت و مسابقه حضوری در دو بخش اعضای کانون و مادران و کارگاه نقاشی و کاردستی بود. گفتنی است در این جشن با حضور مشاور دفتر امور بانوان و خانواده شهرستان تالش و بیش از 90 عضو فعال کانون از برگزیدگان جشنواره‌ی سراسری کودک و نوجوان رضوی تقدیر به‌عمل آمد.
همچنین جشنی با اجرای برنامه‌های معرفی شخصیت، مسابقه حضوری، شعرخوانی و تقدیر از عضو فعال و محجبه کانون در مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان برگزار شد.
در دهه کرامت اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری املش نیز با هماهنگی مربیان کانون در برنامه سفره دوستی شرکت کردند. این برنامه با هدف پایدارسازی اعضای کانون، ایجاد نشاط و دوستی و همکاری در پارک گلستان برگزار شد و اعضای کانون پس از صرف ناهار در کنار یکدیگر به بازی و مسابقه پرداختند تا خاطره‌ی خوش دیگری از کانون به یادگار داشته باشند.


برگزاری همایش فعالان جشنواره‌ امام رضا(ع) در کانون فارس
همایش فعالان جشنواره‌های امام رضا(ع) به منظور تقدیر از 100 نفر از اعضا و مربیان کانون فارس که بیشترین حضور را در جشنواره‌های رضوی استان داشتند برگزار شد.
مدیرکل کانون فارس در این همایش با اشاره به این‌که استان فارس دارای 900 هزار کودک و نوجوان است، اظهار کرد: از بین این تعداد 50 هزار نفر عضو کانون هستند که طی چهار سالی که جشنواره‌ی رضوی در فارس برگزار شده حدود 15 هزار نفر در این جشنواره‌ حضور داشته‌اند.
مجتبی حق‌پرست بیان کرد: از 100 نفری که بیش‌ترین حضور را در جشنواره‌ی رضوی داشته‌اند، تقدیر می‌شود تا آنان الگوی بچه‌های دیگر باشند.
مدیرکل استان فارس با بیان این‌که ما باید به اجداد و پیشینه خود در فارس افتخار کنیم چرا که مردمانی بودند که به ائمه اطهار عشق داشتند، گفت: دلیل اثبات آن، وجود بیش از 850 امامزاده در استان فارس است.
مدیرکل کانون پرورش فکری فارس در ادامه گفت: ما باید وارثان نسل گذشته خود و ادامه دهنده راه اجداد ولایت‌مدارمان باشیم.
در عین حال، این مراسم ابتدا با زیارت حرم مطهر حضرت شاه چراغ(ع) آغاز شد و در حاشیه‌ی آن از اعضا و مربیان فعال در جشنواره‌ی رضوی با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.
گفتنی است این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه‌ی موقت شیراز، محمد نظری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و افشین لشنی کارشناس دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همراه بود.