فعالیت‌های مذهبی کانون الگوی مناسبی برای دیگر سازمان‌های فرهنگی

فعالیت‌ها و تولیدات مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نوع نگاه آن در این زمینه می‌تواند به الگویی برای سایر سازمان‌های فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون استان تهران فعالیت‌های رضوی کانون را در این حوزه نمونه‌ی مناسبی عنوان کرد که نشانگر نوع نگاه و آزادی عملی مربیان و اعضای کانون است که این رویداد‌ها را به حرکت‌هایی تأثیرگذار تبدیل خواهد کرد.»
علی گنج کریمی در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره‌ی استانی کودک و نوجوان رضوی با اشاره به تغییراتی  که در شیوه‌ی برگزاری جشنواره‌ رضوی در سال 93 صورت گرفته است این تغییرات را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: "اعضای کانون در این دوره توانستند با آزادی عمل بیشتری در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل کانون استان تهران با اشاره به این که اجبار پنهان برای حضور در جشنواره رضوی امسال، به صورت کامل از میان برداشته شد، تصریح کرد: با این وجود به لحاظ کیفیت و آمار در این زمینه هیچ‌گونه افتی نداشته‌ایم و همین نکته نشان می‌دهد که دل مربیان و اعضای کانون همواره با اهل بیت بوده است.
گنج کریمی در پایان بر استمرار این حرکت تاکید کرد و گفت: در سال‌های آینده نیز ما در همین مسیر و به همین شکل راه را ادامه می‌دهیم و امیدواریم انجام این‌گونه کارها در ذهن و زندگی مخاطبان تأثیر مطلوب به جای بگذارد.
کانون استان تهران هم‌زمان با دهه کرامت آیین پایانی جشنواره ‌رضوی را با حضور اعضا و مربیان مراکز فرهنگی و هنری برگزار کرد.
علی گنج کریمی؛ مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان تهران در این آیین ضمن تشویق اعضایی که در بخش‌های مختلف جشنواره‌های رضوی تلاش کرده بودند، اعیاد و ایام ولادت را بهترین و ارزشمندترین بهانه‌ها برای ایجاد شادی و نشاط عنوان کرد.
بر اساس این گزارش "حاجت" عنوان قصه‌ای بود که توسط مهتاب شهیدی مربی کانون و برگزیده استانی جشنواره رضوی برای مخاطبان بازگو شد. در این قصه ماجرای پسر نوجوانی روایت شد که از مهربانی و لطف امام رضا(ع) ناامید شده بود اما طی ماجرایی با توسل به حضرت رضا(ع) از مشکلات عبور می‌کند.
اجرای سرود رضوی توسط اعضای مرکز فرهنگی و هنری فراگیر شماره 40 کانون تهران کاری از مریم عباسی؛ مربی فرهنگی این مرکز به همراه پخش نماهنگ و صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) از بخش‌های دیگر این برنامه بود.
در پایان علاوه بر اعضا و مربیان منتخب از داوران جشنواره نیز تقدیر شد و بدین ترتیب آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره‌های رضوی استان تهران به پایان رسید.