برپایی غرفه‌ای به‌نام غزه در نمایشگاه هفته ملی کودک

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین‌نامه برگزاری هفته‌ی ملی کودک خواستار برپایی غرفه‌ای برای به نمایش گذاشتن آثار کودکان و نوجوانان درباره غزه شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن فضلی در این‌آیین‌نامه با بیان این پیشنهاد خطاب به تمامی مدیران کل کانون استان‌ها اظهار داشت: از جمله اهداف مشترک سازمان‌ها، تشکّل‌ها و انجمن‌هایی که متولی امور کودکان هستند، تلاش در راستای تحقق شعارهای جذابی از جمله «همه‌ی کودکان حق دارند...» یا «همه‌کودکان باید...» است.
فضلی افزوده است: ذهن پویای فعالان حوزه‌ی کودک، همواره با این سوال اساسی درگیر است که واقعیت‌های جهان امروز به چه میزان امکان برخورداری کودکان را از حقوق اولیه‌ی آن‌ها از جمله صلح، آرامش، مهربانی و نوازش فراهم می‌کند.
وی در ادامه آورده است: متاسفانه یکی از واقعیت‌های تلخ و انکارناپذیر این برهه‌ی حساس تاریخی، وضعیت کودکان بی‌پناه غزه است که قربانی جنگ و ناامنی اجتماعی هستند و مربیان کانون را در کنار سایر دل‌سوزان و متعهدان این عرصه، نگران پژمرده شدن جوانه‌های امید و پرپر شدن گل‌های احساس این کودکان کرده است.
معاون فرهنگی‌ کانون یادآور شد: ضروری است اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون نیز بدانند که بی‌خانمانی و بی‌سرپناهی، حس غریبی است که این روزها در نگاه کودکان غزه موج می‌زند و کودکان غزه هم‌چون دیگر کودکان از این حس نفرت داشته و در عین حال آن را تجربه می‌کنند.
وی برنامه‌های قابل اجرا در مراکز کانون را بستری مناسب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این واقعیت‌های تلخ دانسته و برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی‌هنری، ادبی، علمی و دینی را زمینه‌ای برای ابراز همدردی و درک احساس کودکان غزه عنوان کرده است.
گفتنی است برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از 16 تا 22 مهر امسال با حضور نهادهای و سازمان‌های فعال در این حوزه، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.