یک هفته جشن برای کودکان ایران

مراسم بزرگ‌داشت هفته ملی کودک ایران در روزهای 15 تا 21 مهرماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناف یحیی‌پور دبیر جشنواره هفته ملی کودک با بیان این مطلب گفت: امسال برنامه‌های گسترده‌ای برای بزرگ‌داشت روز جهانی و هفته ملی کودک با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و دیگر سازمان‌های فعال در این حوزه تدارک دیده شده است .
به گفته دبیر جشنواره هفته ملی کودک در این ایام تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خود را برای بزرگداشت مقام کودکان و نوجوانان ایران مهیا کرده‌اند.
یحیی پور تاکید کرد: امسال محور اصلی برنامه‌های هفته ملی کودک ایران ترویج مبانی فرهنگی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع طبیعی به‌ویژه آب و حفاظت از محیط زیست کشور خواهد بود.
وی هم‌چنین افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال تلاش دارد با جلب نظر سازمان‌های مردم نهاد از توانایی این تشکل‌ها برای غنا بخشیدن به فرهنگ کودکان و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اقدام کند.
دبیر جشنواره هفته ملی کودک با اشاره به برگزاری مسابقه نامه‌نویسی کودکان به رئیس جمهور در سال گذشته با عنوان «هم‌صدا با آب»، گفت: امسال برگزیدگان این مسابقه معرفی خواهند شد و جوایز ارزشمندی به آنان اهدا خواهد شد.
وی با عنوان این‌که در تهران نیز مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل تمرکز برنامه‌های این هفته خواهد بود گفت: در نمایشگاهی که به این منظور برگزار می‌شود تمامی تشکل‌های غیر دولتی و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد به ارایه‌ی دست‌آوردها و فعالیت‌های خود خواهند پرداخت.
یحیی پور گفت: فراخوان حضور سازمان‌های مردم نهاد و تشکل های دولتی و غیر دولتی هفته گذشته در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در نهایت تا تاریخ پنجم مهر امسال با مراجعه به سایت www.kanoonnews.ir  این فرم را دریافت و پس از تکمیل به رایانامه‌ی kanoonparvareshpr@gmail.com  یا به نشانی اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، روبروی سازمان آب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال و اقدام به ثبت نام و ذخیره غرفه کنند.
دبیر جشنواره هفته ملی کودک ایران با اشاره به استقبال گسترده متقاضیان و محدودیت زمانی و مکانی از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی و دولتی خواست کار ثبت نام را به روزهای پایانی واگذار نکنند.