اهداف انسانی دولت‌ها در تعامل با نهادهای مردمی محقق می‌شود

یک نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس همکاری دولت‌ها با سازمان‌های مردم نهاد را عاملی برای تامین پر سرعت‌تر و ایمن‌تر برنامه‌های توسعه‌ای خواند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عباس جهانگیریان به مناسبت هفته ملی کودک در ایران گفت: دولت‌ها نباید از فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی نگرانی داشته باشند. چرا که با حمایت از آن‌ها و اتکا به همکاری این نهادها، راه‌های رسیدن به اهداف انسانی آنان کوتاه می‌شود.
نویسنده کتاب «خواب دختران چپ نیست» تاکید کرد: حکومت در معنای جدید یعنی اداره کشور به مدد مشارکت سازمان‌های مردمی در زیر گروه‌های مختلف. در دوره مدیریت جدید اجتماعی حکومت دیگر در یک طرف و آحاد مردم در طرف دیگر نیستند تا عده‌ای معدود بخواهند و بتواننند بر آن‌ها حکومت کنند. در مدیریت جدید بحث تعامل با سازمان‌های اجتماعی مردم نهاد در شعب مختلف اعم از ادبی، اجتماعی، محیط زیستی و غیره حایز اهمیت است.
این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تصریح کرد: بنابراین در کشوری مثل آلمان شاهدیم هزینه هنگفتی بابت نگهداری از محیط زیست صرف نمی‌شود چون در این کشور به مدد همین سازمان‌ها کودکان از کودکی می‌آموزند که طبیعت و جنگل‌ها بخشی ضروری برای حیات آن‌هاست.
نویسنده رمان «هامون و دریا» گفت: این الگویی است که ما هم می‌توانیم از آن بهره بگیریم. به جای هزینه کردن مبلغ زیادی برای فعالیت‌های سلبی و تنبیهی در ایام بزرگسالی برای متخلفان اجتماعی در حوزه‌های مختلف مثل محیط زیست، چه بهتر است تا به مدد سازمان‌های مردم نهاد از کودکی آثار هنری را در اختیار کودکان‌مان قرار دهیم که آنان بیاموزند چرا و چگونه باید محیط زیست را حفظ کرد؟
جهانگیریان با اشاره به نقش دولت در حمایت و هدایت نهادهای مردم‌نهاد یادآور شد: در مملکت ما هم نهادهای مردم نهادی وجود دارد که به ضرورت خاص در حوزه ادبیات این گروه سنی فعالند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک بخش دولتی می‌تواند حامی و پشتیبان این تشکل‌های مردم نهاد باشد و  با آن‌ها تعاملاتی را برای بهبود برنامه‌ها داشته باشد.