لازمه‌ی داشتن جامعه سالم و پویا، سرمایه‌گذاری برای کودکان است

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای داشتن جامعه‌ی سالم، پویا و هدفمند باید برای کودکان سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یونس رنجکش مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های هفته ملی کودک یادآور شد: برای داشتن جامعه‌‌ی سالم، پویا و هدفمند باید برای کودکان و آینده‌سازان جامعه آموزش‌های تخصصی در نظر گرفت چرا که با سرمایه‌گذاری برای کودکان می‌توان جامعه‌ی فردا را با رشد و پیشرفت ترسیم کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به نقش حساس و کلیدی کودکان در جامعه افزود: اگر به رشد و پرورش استعداهای کودکان توجه نشود، در آینده آسیب‌های اجتماعی جامعه را فرا‌می‌گیرد پس اگر به دنبال نظم اجتماعی و جامعه‌ی سالم هستیم باید آموزش و پرورش را از کودکان آغاز کنیم.
وی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خواست تا در هفته ملی کودک برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان و هم‌چنین خانواده‌ها اجرا کنند و برنامه‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمامی کودکان از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش نیز با اشاره به اهمیت دوران کودکی در شکل‌گیری شخصیت انسان و توجه مسوولان به این قشر حساس از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خواست تا در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی، برنامه‌های پیشنهادی هر دستگاه توسط رابط استانی در دبیرخانه مشترک آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ارایه شود.
ضیائی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان گیلان در این جلسه ضمن قدردانی از توجه تمامی مسوولان به کودکان خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک فرصتی است تا با شکوفایی کودک درون خود با تمامی کودکان جهان هم‌صدا شویم و برای رشد تفکر و اندیشه کودکان که از اهداف و ماموریت‌های کانون پرورش فکری است، گام برداریم.
معاون فرهنگی کانون از تلاش و همکاری اعضای کمیته هفته ملی کودک که در سال گذشته نیز با کانون پرورش فکری دبیر هفته ملی کودک همکاری و مشارکت داشتند قدردانی کرد و ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک را اعلام کرد.
کاظم فلاحی معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه پیشنهاد کرد تا با تشکیل دبیرخانه کودک، مسایل و نیازهای کودکان در مقوله‌های مختلف در طول سال مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
در ادامه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با حضور مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی به بحث و بررسی برنامه‌های این هفته پرداختند.
جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیته هفته ملی کودک با حضور نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، معاونت فرهنگی نیروی انتظامی و معاونت راهور، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال احمر و سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و معاونت اجتماعی دادگستری در استانداری گیلان تشکیل شد.