تأکید بر برگزاری باشکوه جشن‌های هفته ملی کودک درخراسان جنوبی

مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در گردهم‌آیی مربیان مسوول مراکز در بیرجند، بر اجرای جشن‌های هفته ملی کودک با حضور پرشور و نشاط کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عبدالرضا صمدی در آغاز دومین روز از گردهم‌آیی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون استان بخشی از سخنان خود را به برنامه‌های هفته ملی کودک اختصاص داد.
وی با بیان این‌که کانون سابقه طولانی در برگزاری جشن‌های روز جهانی کودک و طی سال‌های اخیر هفته ملی کودک دارد، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی برنامه‌های کودکان و نوجوانان در جامعه تلاش می‌کند تا در این رویداد مهم حقوق این قشر آسیب‌پذیر را به مسوولان یاد‌آور شود و افکار عمومی جامعه را به کودکان جلب کند.
مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در ادامه از مربیان خواست زمینه برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع را ویژه هفته ملی کودک فراهم کنند و در برنامه‌ریزی از هم‌اندیشی سازمان‌های فرهنگی هم‌سو با کانون و خانواده‌ها استفاده کنند.
صمدی هم‌چنین در مورد گرامی‌داشت 8 مهرماه و روز بزرگ‌داشت مولوی گفت: مولوی شاعر بزرگی است که اشعارش در عین عاطفی بودن سرشار از تدبّر و اندیشیدن در نظام هستی است.
وی مولوی را قصه‌گوی بزرگی که تفکر و اندیشه را با هنر قصه‌گویی در هم آمیخته دانست و اظهار امیدواری کرد مربیان کانون نیز رهروان راه او باشند.
مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی از مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری خواست، برای حفظ زبان فارسی و ارتباط کودکان و نوجوانان با مفاخر علمی و ادبی آثار مولوی، حافظ، سعدی و دیگر شاعران کهن ایران را بیشتر معرفی کنند و این آثار را در دسترس مخاطبان قرار داده و آن‌ها را به مطالعه این آثار تشویق کنند.
معنا بخشیدن به فعالیت‌های کانون، شناخت نکات مثبت در محیط کار، شناخت توان‌مندی‌های سازمانی و فردی، شناخت مشکل و تقویت روحیه دگراندیشی، ایثار و قدردانی از دیگران از جمله نکاتی بود که صمدی پیرامون آن سخن گفت و توجه به این مباحث را مایه شادابی و نشاط مراکز فرهنگی هنری کانون دانست.
دومین روز از گردهم‌آیی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری استان با طرح مسایل اداری و مالی، پرسش و پاسخ مربیان و آموزش اتوماسیون اداری به پایان رسید.
دومین گردهم‌آیی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی طی روزهای هفتم و هشتم مهرماه 93 در بیرجند برگزار شد.