اهدای کتاب به کودکان محروم

بر اساس طرح مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و موسسه مهر گیتی در هفته ملی کودک ایران کمپین اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم کشور به اجرا در می‌آید.

محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون با اعلام این مطلب افزود: در هر خانواده ایرانی انبوهی از کتاب‌های کودکان و نوجوانان وجود دارد که با رشد فرزندان آن خانواده، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. چنین خانواده‌هایی معمولا برای نگهداری کتاب‌های قدیمی خود با کمبود جا و مشکل روبرو هستند و در بسیاری از اوقات خانواده‌ها به ناگزیر این کالای فرهنگی با ارزش را دور می‌اندازند. 

 وی ادامه داد این در حالی است که در بسیاری از مناطق کشور نظیر روستاها و استان‌های محروم و همچنین کتاب‌خانه‌های عمومی ما با کمبود کتاب کودک و نوجوان روبرو هستیم.
وی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش کرده است با راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار و پستی بخشی از این کمبود را در کشور جبران کند ولی با همت مردم ایران می‌توان صدها هزار جلد کتاب مخصوص این سنین را جمع‌آوری و با آن کتاب‌خانه‌های عمومی مدارس و مساجد را تجهیز کرد.
به گفته حموله این طرح با همکاری موسسه مهر گیتی انجام خواهد شد که پیش از این نیز در این کار تجربیات مختلفی داشته است.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این منظور در مراکز خود که در هفته ملی کودک مراسم‌های مختلفی را برپا می‌کنند صندوق‌هایی را تعبیه می‌کند تا مردم علاقه‌مند و داوطلب کتاب‌های نو و خوانده شده خود را در آن قرار داده تا پس از پایان هفته ملی کودک عملیات توزیع و اهدای این کتاب‌ها به مناطق محروم کشور آغاز شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون افزود: ما امیدواریم با روحیه ایثار و همکاری و خیرخواهی مردم ایران شاهد جمع‌آوری تعداد قابل توجهی کتاب برای کودکان باشیم تا به این ترتیب هیچ کودک و نوجوان ایرانی از خواندن کتاب‌های مفید محروم نباشد.
به گفته حموله به‌زودی اسامی مراکز جمع‌آوری کتاب در سراسر کشور بر روی سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت. هم‌چنین موسسه مهر گیتی نیز از طریق رابطان خود نسبت به اعلام اطلاعات لازم اقدام خواهد کرد.