مردم و سازمان‌ها را به اهدای کتاب تشویق ‌کنیم

یک نویسنده کودکان و نوجوانان از آمادگی خود برای تشویق برخی از سازمان‌ها و افراد برای اهدای کتاب‌های‌شان به مناطق محروم به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش  اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی آقاغفار گفت: اگر اهالی فرهنگ احساس کنند که جایی هست که در اقدامی مردمی کمک‌های فرهنگی را جذب و در اختیار مناطق  محروم قرار می‌دهد، به آن کمک می‌کنند به عنوان مثال من به نوبه خود حاضرم برای تقویت این حرکت، بخشی از آثار خود را واگذار کنم یا حداقل سعی کنم که مشارکت برخی از سازمان‌های فرهنگی را در این راه جلب کنم.
وی با قدردانی از ورود برخی سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های فرهنگی و اهدای کتاب به مناطق محروم تاکید کرد: البته این تشکل‌ها، در جامعه ما به آن شکل که برخی از کشورها شناخته شده و جا افتاده‌‌اند، وجود ندارد و برای تاثیرگذاری عمیق به شدت نیازمند حمایت‌های رسانه‌ای برای دیده شدن و جذب آحاد مردم‌اند اما همین که این حرکت شروع شده و جایی مثل کانون از آن‌ها حمایت می‌کند و فضایی را برای تعامل این تشکل‌ها  مهیا کرده قابل تقدیر است .
نویسنده رمان نوجوانان «ناصر ایکس ری» تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد در جامعه ما به شدت ناشناخته‌اند و رسانه‌ها در زمینه معرفی آن‌ها به جامعه ورودی نداشتند. بنابراین شاهدیم که عنوان «سازمان‌های مردم نهاد» معادل فارسی کلمه  (NGO)‌ چند سالی است که به کار گرفته می‌شود اما اگر این حرکت را بخواهیم شروع  و تقویت کنیم این تشکل‌ها می‌توانند منشا آثار زیادی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی باشند و در رفع بسیاری از معضلات، دل‌سوزانه دولت‌ها را کمک کنند.
این نویسنده گفت: مشکل فعلی این تشکل‌ها آن است که رسانه‌های ما کمتر در حوزه تبیین اهمیت و جایگاه آن‌ها ورود پیدا کرده و در نتیجه در جامعه مغفول واقع شده‌اند. در حالی که تشکل‌های مردم نهاد در همه جوامع نگاه کلان  و انسانی را در رفع مشکلات جامعه و ترغیب مشارکت‌های مردمی در این زمینه دنبال می‌کنند و در واقع شکل سازمان یافته‌ای از فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند.
در نمایشگاه هفته ملی کودک که در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود قرار است موسسه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد طرحی را برای اهدا کتاب به کودکان مناطق محروم اجرا کنند. این نمایشگاه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در خیابان حجاب و در مراکز کانون در سراسر کشور برگزار خواهد شد.