لزوم همکاری بین بخشی برای اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم

یک شاعرکودکان و نوجوانان ورود سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های فرهنگی با اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم را قدم بزرگی توصیف کرد که می‌تواند با ساز‌و‌کارهای دقیق توسعه یافته و نهادینه شود.

حسین تولایی در گفت‌و‌گو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد ما به فکر کودکان و نوجوانانند و با راه‌اندازی سازو‌کاری در فکر بسیج عمومی برای تامین مطالبات آنان هستند در جای خود با ارزش و قابل تقدیر است اما باید با تعبیه سازوکار منطقی از این حساسیت‌ها به نحو مناسبی استفاده شود.
بنا براین گزارش در هفته ملی کودک قرار است با همکاری سازمان‌های دولتی و مردم نهاد طرح اهدای کتاب از سوی مردم برای تقویت کتاب‌خانه‌های مناطق محروم کشور اجرا شود.
شاعر «پشت صحنه دلم »تاکید کرد: می‌توان برای رونق دادن به این جریان خوب فرهنگی، سازمان‌ها و نهادها را هم به مشارکت گرفت. بسیاری از سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها این رسم را داشته و دارند که برای تشویق کودکان کارکنان خود کتاب و ابزار فرهنگی برای آن‌ها تهیه می‌کنند اما، به دلایل مختلف از جمله فراموشی یا تغییر مدیران این کار انجام نمی‌شود و در عمل این کالاها به انبارها منتقل می‌شود .اگر فراخوان عمومی برای این کار داده شود و ایامی از سال برای این کار در نظر گرفته شود ، این کتاب‌ها و کالاهای فرهنگی از انبارها خارج و در اختیار مخاطبان اصلی خود قرار می‌گیرد.
تولایی گفت: حتی برای نهادینه کردن این موضوع به شکل منسجم‌تری می‌توان از همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین بخشی سازمان‌ها و نهادها استفاده کرد و از نهادهایی مثل شهرداری و شورای شهرها خواست تا زمینه‌ساز این هماهنگی‌ها باشند. البته این کار درجامعه ما کار سختی است ولی این قدم خوب باید مورد حمایت قرار گیرد تا به فرهنگ تبدیل شود.
هفته ملی کودک ایران از تاریخ 14 لغایت 21 مهرماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.