پیوند نویسندگان و تشکل‌های صنفی باید تقویت شود

سازمان‌های مردم نهاد برای ورود موفقیت‌آمیز در حوزه فرهنگی مثل جمع‌آوری و اهدای کتاب به مناطق محروم باید هرچه بیشتر خود را به نویسندگان و پدیدآورندگان فرهنگی و تشکل‌های صنفی آنان نزدیک کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمود پوروهاب نویسنده و شاعر کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر نویسندگان ما مثل خیلی از مردم عادی نسبت به اهدای کتاب‌‌های‌شان به مدارس و کتابخانه‌های عمومی فعالند اما با توجه به محدودیت‌هایی که بعضا به سبب ممیزی‌های چند باره توسط کارشناسان و حتی غیرکارشناسان در مراکز مختلف انجام می‌شود این کتاب‌ها نمی‌توانند به راحتی در اختیار مخاطبان خود قرار گیرند.
نویسنده مجموعه 10 جلدی «یک کار خوب» با تاکید بر اعتمادسازی این سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: ورود سازمان‌های غیردولتی در مقولات فرهنگی مثل اهدای کتاب ضمن این‌که به گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه کمک می‌کند باعث بازتر شدن فضای فرهنگی و اجتماعی می‌شود و این آرمانی است که هر جامعه‌ای که پایبند اصول دموکراسی و مردم سالاری است آن را دنبال می‌کند. اگرچه که دولت می‌بایست از آوردن و واگذاری بودجه لازم به نهادها و سازمان‌های مسوول در این زمینه از آن‌ها بخواهد تا کار خود را به بهترین وجه انجام دهند.