گسترش مراکز فراگیر در سطح کشور

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه‌اندازی چندین مرکز فراگیر جدید در چند مرکز استانی کشور ویژه‌ی کودکان دارای نیازهای ویژه خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسن فضلی با بیان این مطلب گفت: امیدواریم با افزایش این مراکز در تمام مرکز استانی بتوانیم شاهد ارایه‌ی خدمات مناسب به این عزیزان در استان‌های مختلف باشیم و بتوانیم جشنواره‌ای مستقل با توجه به نیازها و توانایی‌های آنان تدارک ببینیم .
وی تاکید کرد: در شرایطی که 12 درصد دانش‌آموزان مدارس مختلف را کودکان با نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند، تعداد مراکز فراگیر کانون بسیار کم‌تر از حد مورد نیاز است و تعداد این مراکز در کل کشور از شش مرکز تجاوز نمی‌کند.
وی تصریح کرد: بسیاری از مربیان این مراکز در شرایط سختی کار می‌کنند و انتقاداتی دارند که به شخصه با پذیرش بسیاری از این انتقادات معتقدم، حل مشکلات آنان نیازمند همکاری بین بخشی و پشتیبانی گسترده در ساختار مدیریتی و در رده‌های مختلف است .
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه ضعف ارتباط با آموزش و پرورش کودکان استثنائی گفت: متاسفانه برخی مواقع برداشت درستی از تعاملات انجام شده چه در سطح مسوولان و چه در سطح نهادی صورت نمی‌گیرد و همین مساله مفاهمه طرفین را با مشکل مواجه می‌کند.