جشنواره هفته ملی کودک ایران فضایی صمیمانه دارد

نویسنده کتاب «دیوانه و چاه» خواهان اطلاع‌رسانی گسترده‌تر برای توسعه فرهنگ اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمد‌رضا شمس گفت: این‌که در کشور سازمان‌های مردم‌نهادی در حوزه اهدای کتاب به مناطق محروم وارد عمل شده‌اند کار ارزشمندی است که اگر اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و به‌هنگام‌تری در مورد آن انجام شود، می‌تواند نتیجه بهتری دهد.
نویسنده کتاب «دختر خل‌و‌چل» تصریح کرد: اگر من این موضوع را پیش‌تر می‌دانستم قطعا حداقل 50 تا 60 جلد کتاب با خود می‌آوردم. چون یکی از مشکلات همسران نویسنده‌ها این است که نمی‌دانند با حجم کتاب‌های انباشته شده ما در خانه چه کنند!
وی تاکید کرد: جشنواره «هفته ملی کودک»در فضای کودکانه در کانون طراحی شده است .این حرکت می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، مدرن‌تر و بر اساس نیاز مخاطب امروزی، مخاطبان بیشتری را در دل خود جای دهد.
وی پیشنهاد داد: می‌توان در غرفه‌ها برخی از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه بچه‌ها اعم از ایرانی و خارجی را جا داد و از عروسک‌گردانان این شخصیت‌ها خواست تا مسابقه‌ای بین آنان شکل دهند و... تا بچه‌ها به حضور در این برنامه‌ها راغب‌تر شوند.
محمد‌رضا شمس یادآور شد: مدارس ما می‌توانند به جای بردن بچه‌ها به سینما برای دیدن فیلم‌هایی که ربطی به گروه سنی بچه‌ها ندارد، با فراهم کردن سازوکارهایی برای ورود آنان به چنین فضاهایی که متناسب با نیازهای آنان طراحی شده است، در حوزه مسایل فرهنگی کودکان ورود مناسب‌تری داشته باشند.