دبیرخانه‌ی هفته‌ی ملی کودک پاسخ‌گوی نیازهای کودکان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابزار امیدواری کرد با راه‌اندازی دبیرخانه دایمی«هفته ملی کودک»، به نیازهای این گروه سنی در تمام جوانب پاسخی در خور داده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در جشنواره «هفته ملی کودک» و در مراسم رسمی روز جهانی کودک گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از کمک‌های سازمانهای دولتی، غیر‌دولتی و وزارت آموزش و پرورش، مسایل کودکان را در عرصه‌های مختلف اعم از تربیتی و آموزشی، فرهنگی و هنری،بازی و سرگرمی، سلامت وتندرستی، امنیت و رسانه، آسیب‌های اجتماعی و به طور کلی حقوق کودکان پاسخ‌گو باشیم .
وی با بیان این‌که ما امیدواریم این حرکت باعث شود تا مسایل کودکان در تمامی هفته‌ها و روزها مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد: ما در کانون اعلام آمادگی می‌کنیم که برای تحقق این حرکت بزرگ و ماندگار با تمام توان همکاری داشته باشیم.
وی با یادآوری فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در قالب‌های فرهنگی و هنری یادآور شد: کانون محلی برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های بچه‌ها و محلی برای تمرین فراگیر مهارت‌های اجتماعی و زندگی و تجلی آرمان‌های انقلاب اسلامی در نسل جدید است.
این آیین که عصر روز 16 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برپا شد با برنامه‌هایی مانند سرودخوانی اعضای مراکز کانون و اجرای گروه فیتیله همراه بود و گیتی خامنه‌ مجری محبوب سال‌های گذشته تلویزیون اجرای این مراسم را در حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برعهده داشت.
وزیر آموزش و پرورش در این آیین بار دیگر بر تشکیل دبیرخانه دایمی هفته‌ی ملی کودک در کانون تاکید و اظهار امیدواری کرد که این دبیرخانه بتواند مسایل و مشکلات کودکان را در طول سال پیگیری کند.
پیش از آغاز این مراسم و در فضای بیرونی مرکز، کودکان تهرانی تعداد زیادی بادکنک به نشانه‌ی صلح و دوستی کودکان ایرانی به آسمان پرواز دادند.
جشنواره هفته ملی کودکان با حضورنزدیک به 30 سازمان دولتی و مردم‌نهاد از تاریخ 15 تا 21 در محل آفرینش‌های فرهنگی‌‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپاست.