همه چیز در باره هفته ملی کودک ایران

شماره جدید خبرنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه‌ی هفته ملی کودک ایران منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ویژه‌نامه هفته ملی کودک ایران در 100 صفحه و چاپ رنگی به تشریح برنامه‌ها و اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه امسال هفته ملی کودک ایران پرداخته است.
در این ویژه‌نامه علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر تشکیل دبیرخانه دایمی هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفته است ثبت رسمی هفته ملی کودک در تقویم کشور از سوی معاونان فرهنگی وزارت خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش مطرح شده و مصوب شد تا این موضوع در شورای فرهنگ عمومی کشور پی‌گیری شود.
گفت‌وگوی ویژه خبرنامه کانون با علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در باره برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان بخش دیگری از ویژه‌نامه هفته ملی کودک ایران است. مدیرعامل کانون در این مصاحبه هدف از برگزاری گسترده هفته ملی کودک در سراسر کشور را این گونه بیان کرده است: قصد ما این است که با استفاده از این برنامه‌ها جریان‌سازی مجددی برای پیوستن دستگاه‌های مسوول در این حوزه بهم ایجاد کنیم تا جهشی جدید در رسیدگی به مسایل کودکان را شاهد باشیم.
گفت‌وگو با مناف یحیی‌پور دبیر جشنواره هفته ملی کودک ایران، محسن فضلی دبیر کمیته‌ی استانی، مهدی باقری دبیر کمیته مراسم روز جهانی کودک، علی گنج‌کریمی دبیر کمیته استان تهران، رضا قمرزاده دبیر کمیته تشریفات و انتظامات از دیگر بخش‌های ویژه‌نامه هفته ملی کودک خبرنامه کانون است.
در بخش دیگری از این ویژه‌نامه محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گزارشی مشروح از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری جشنواره و نمایشگاه هفته ملی کودک ایران در سراسر کشور ارایه داده است.
حموله در این گزارش به هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاهی با سازمان‌هایی مانند شهرداری تهران برای نصب 30 بیل‌بورد در سطح شهر و 12 بالن برای دعوت از کودکان و والدین به جشنواره و نمایشگاه هفته ملی کودک خبر داده است. همچنین ضبط و پخش مستقیم برنامه‌های پر مخاطب کودک در شبکه‌های مختلف صدا و سیما نظیر «عمو مهربان و خاله رویا» و «به من بگو چرا» از دیگر اقدام‌ها در این بخش بوده است.
گزارش ویژه این شماره خبرنامه کانون به انتشار دیدگاه‌های نمایندگان و اعضای فراکسیون کودک مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته است. معرفی اعضای دیروز کانون و مسوولان امروز کشور بخش جدیدی است که در این شماره خبرنامه کانون منتشر شده است.
در بخش‌های دیگر این ویژه‌نامه می‌توانید مصاحبه‌های خواندنی از نویسندگان و هنرمندان کودک و نوجوان و برنامه‌های جدید معاونت تولید کانون در تولید محصولات الکترونیک را شاهد باشید.
در شناسنامه‌ی این نشریه از محسن حموله به عنوان مدیر مسوول و سردبیر، حسین نوروزی به عنوان دبیر تحریریه، یوریک کریم مسیحی به عنوان مدیر هنری و سیده معصومه دلا رستاقی به عنوان مدیر داخلی نام برده شده است.