جای خالی مطبوعات کودک و نوجوان در مدارس

یکی از مهم‌ترین مشکلات مطبوعات کودکان و نوجوانان بحث ضعف تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن‌هاست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیدعلی کاشفی خوانساری مدیر‌مسوول نشریه شهرزاد با بیان این مطلب گفت: بسیاری از بچه‌ها از انتشار این مجله‌ها بی‌خبرند و آموزش و پرورش مانع ورود این مجلات به مدارس می‌شود.
مدیر مسوول نشریه شهرزاد تاکید کرد: صدا و سیما هم برای معرفی و دیده شدن این مجله‌ها هیچ برنامه‌ریزی ندارد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد وزارت ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به عنوان متولیان اصلی امور کودکان و نوجوانان می‌توانند با اطلاع‌رسانی درست و در معرض دید قرار دادن این مجله‌ها بستر مناسبی برای رشد آن مهیا کند.
نویسنده کتاب تحقیقاتی «قصه روزنامه‌جات عهد بوق» تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی هم باید با خرید مجله‌های کودک و نوجوان برای کتابخانه‌ها زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را از این طریق فراهم کند. همچنان که کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید مجله‌های بچه‌ها را در دسترس آنان قرار دهند و با برپایی نمایشگاه‌های مختلف خود باعث دیده شدن این مجله‌ها شوند.
کاشفی‌خوانساری با اشاره به نمایشگاه «هفته ملی کودک» در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در این نمایشگاه مجله‌هایی مثل رشد، شهرزاد و قلک حضور دارند اما، جای بسیاری از آنها خالی است.
این نویسنده و محقق ادبیات کودکان و نوجوانان با توجه به برپایی نمایشگاه سراسری مطبوعات در آبان ماه سال جاری، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم شاهد حضور پررنگ مطبوعات کودک و نوجوان در دل این نمایشگاه باشیم.