تسخیر خیابان حجاب به دست کودکان

در آخرین روز هفته ملی کودک ایران، خیابان حجاب تهران به تسخیر کودکان و نوجوانان در می‌آید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با عید سعید‌غدیر‌خم برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگ‌داشت آخرین روز هفته ملی کودک ایران تدارک دیده شده است که از جمله آن می‌توان به نصب بنرهایی در سراسر خیابان حجاب تهران و محوطه بیرونی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در مراسم می‌توانند بر روی این بنرها به ترسیم نقاشی و نگارش دل نوشته‌هایی بپردازند.
هم‌چنین در پیاده‌رو این خیابان میزهایی تدارک دیده شده است تا مربیان و کودکان در کنار یک‌دیگر به رنگ‌آمیزی آثار ساده سفالی بپردازند و آن را به یادگار با خود ببرند.
این گزارش حاکی است هنرمندان تئاتر کودک نیز بر روی صحنه‌ی تریلی سیار کانون در خیابان حجاب به اجرای برنامه‌های شاد خواهند پرداخت و مربیان کانون برای حاضران قصه‌گویی خواهند کرد.
از دیگر برنامه‌های آخرین روز هفته ملی کودک ایران می‌توان به حضور عروسک‌های دارا و سارا، تکم‌خوان و اسب چوبی خراسان اشاره کرد که در طول مراسم برنامه‌های شادی را برای کودکان به اجرا در می‌آورند.
نورافشانی و مراسم لیزر شو در زمان غروب خورشید، ساخت کولاژ، ایستگاه حرف من برای کودکان جهان، ایستگاه‌های آرزوهای من، ایستگاه شعر ناتمام و رنگ‌آمیزی سفالینه‌ها از دیگر برنامه‌های متنوع این روز خواهد بود.
با اجرای این برنامه‌ها از ساعت 15 تا 17، کودکان و نوجوانان تهران، خیابان حجاب را به تصرف خود در خواهند آورد. حضور تمامی خانواده‌ها در این مراسم آزاد است.