پایان قهر آسمان با طنین شادی کودکان

شادی کودکان را سرما و بارش نخستین باران پاییزی نیز ساکت نکرد. آخرین روز از جشن‌های هفته ملی کودک ایران زیر بارش نخستین باران پاییزی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گرچه روز عید سعید غدیر خم و آخرین روز از جشن‌های هفته ملی کودک ایران را سرما و باران بدرقه می‌کردند اما گویا هیچ چیز نمی‌توانست شادی کودکان را پایان دهد.
دیوار نوشته‌ها و رنگ‌های نقش بسته بر پارچه‌های سفید مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان‌های بسیار از شور و شوق کودکان بر خود داشت هنگامی که باران رنگ‌های تازه را می‌شست و زمین را رنگین می‌کرد. رنگین کمانی که در کنار برگ‌های رنگین پاییز پیاده‌روهای خیابان حجاب را دگرگون کردند.
حضور تئاتر سیار کانون و آوای موسیقی، کودکان را به شوق در آورد و مربیان کانون و والدین کودکان تهرانی گرچه در سرما پا به پا می‌شدند ولی غریو شادی کودکان از نقش‌های رنگین خود آنان را گرم می‌کرد. دست ساخته‌های کودکان با سفال و نوشته‌هایی از دل برآمده کودکان بهترین پایان‌بندی روزی بود که نامش را گذاشته بودند، آخرین روز هفته ملی کودک ایران.
خداحافظی کودکانه بی‌هیچ مبالغه و منتی برای آنان که تلاش کردند یک هفته پر از شادی را برای کودکان رقم زنند. بادکنک‌ها و کلاه‌های رنگین هدیه‌ای کوچک بودند برای شرکت کنندگان در جشنی که به احترام کودکان برگزار شد. بدرقه راه کودکان صدای انفجار ترقه‌ها و نورافشانی بود که خبر از پایان جشن می‌داد یا شاید آغاز جشنی بزرگ‌تر که هر روز بتوان آن را برای کودکان فراهم کرد. هنگامی که کودکان می‌پرسیدند «بازم بیاییم کانون» می‌شد لبخند را بر لبان همه مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دید. لبخندی عاری از خستگی. پس خداحافظ تا سالی دیگر و هفته‌ای دیگر که به نام کودکان دور هم جمع شویم با آرزوهایی رنگین‌تر و غریو شادی که قفل قهر آسمان را باز بشکند.