پایان مرحله‌ی استانی هفدهمین جشنواره قصه‌گویی تهران

مرحله‌ی استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان تهران با معرفی 10 برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران در حالی که جمعی از همکاران پیش‌کسوت و قصه‌گویان سال‌های نه‌چندان دور کانون نیز در آن حضور داشتند به حاضران گفت: «همه ما کارکنان امروز، بازنشستگان فردا هستیم. اگر چه قصه‌گویی یک مانور نمایشی برای افزایش توانمندی‌های ماست، اما هدف اصلی ما مراکز و اعضا هستند. ما باید قصه‌گویی چهره به چهره برای بچه‌ها را پاس بداریم و به آن توجه خاص داشته باشیم.»
علی گنج کریمی از وجود ترکیبی متنوع در میان قصه‌گویان ابراز خوشحالی کرد و اشتیاق همکاران اداری را در کنار مربیان برای قصه‌گویی قابل توجه و تحسین دانست.
گنج‌کریمی در اظهارنظرهای دیگری در همین زمینه پیشتر گفته بود: «جشنواره قصه‌گویی میدان رقابت نیست. مجال توانمندسازی بیشتر قصه‌گویان و نمایش ظرفیت‌‌های موجود در کانون و مجاهدت‌های این نهاد فرهنگی در اعتلا و بقای قصه‌گویی است. کانون در عرصه حفظ این میراث گران‌بها به تلاش‌‌هایش ادامه خواهد داد و این گوشه‌ای از نمایش کانون است که در این دوره با تنوع بیشتر و حضور همه همکاران از حوزه‌های مختلف برگزار شد.»
وی همچنین از حضور شرکت‌کنندگان آزاد هم تشکر کرد و ادامه داد: «ابزار شیرین و اثرگذار قصه‌گویی با محتواهای ارزنده ایرانی و قصه‌های قرآنی غنی‌تر خواهد شد. فضایلی که در لبه پرتگاه فراموشی قرار گرفته‌اند، باید مبنای انتخاب ما باشند. در این صورت است که قصه‌گویی جامعه را نجات می‌دهد.»
مشاور مدیرعامل اصل و اساس کار کانون را کار چهره به چهره با بچه‌ها دانست و گفت: «جشنواره تمرین این رسالت بزرگ و ارزشمند است. نشاندن طعم خوش قصه در روح عضو می‌تواند مبنای تحولی شگرف در آینده‌اش باشد. چنان‌که دل‌بستگی‌های بسیاری از ما به دلیل خاطره‌های خوش قصه‌گویی بزرگترهای‌مان در دوران کودکی است.»
مهدی محمدیان مسوول اجرایی و محتوایی این جشنواره نیز طی گزارشی کوتاه از نحوه شکل‌گیری برنامه، انتخاب قصه‌ها و مشارکت مربیان سخن گفت.
در همین آیین قصه‌گویی محبوبه محرابی و حمیدرضا مردمی در ادامه با استقبال مخاطبان روبرو شد و هنرنمایی گروه بسته‌نگار متشکل از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 10 استان با نقالی قصه‌ای از شاهنامه، تقدیر از بازنشستگان، خوانش بیانیه هیات داوران و تقدیر از برگزیدگان جشنواره از بخش‌های دیگر این برنامه بود.
ملیحه صفوی همکار بازنشسته استان تهران و قصه‌گوی برتر سال‌های پیشین نیز مسوولیت اجرای این مراسم را برعهده داشت.
در این جشنواره مهدی محمدیان، محبوبه محرابی، سمیه جمالی‌نیا، فاطمه روحی‌رحیم، حمیدرضا مردمی، حبیبه آزادی، فاطمه ده‌نمکی، معصومه جعفری و فروغ جمعی، فاطمه عوج اختری و میترا ناظم توانستند رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دهند.
آثار برگزیدگان مرحله‌ی استانی در جشنواره قصه‌گویی کشوری مورد داوری قرار خواهد گرفت.