برترین‌های هفتمین جشنواره پژوهش کانون جایزه گرفتند

پژوهش‌گران برتر هفتمین جشنواره هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسمی جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شامل 331 اثر، 153 اثر در بخش بزرگ‌سال و 178 اثر در بخش اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.
هیات داوران بخش بزرگ‌سال جشنواره در بخش «طرح‌های پژوهشی» شامل محمد برزگر، دکتر احد نویدی و فروغ‌ اعظم علی‌شاهرودی از میان 19 اثر ارسالی، 3 اثر را در رتبه اول تا سوم و 3 اثر را شایسته تشویق دانست و در بخش «پایان‌نامه‌های دانشجویی» نیز از میان 24 اثر ارسالی 4 اثر را در رتبه اول تا سوم و 2 اثر را شایسته تشویق اعلام کرد.
همچنین اعضای داوری بخش «اقدام پژوهی» متشکل از زهره زبرجدیان، دکتر اقبال قاسمی‌پویا و بهمن کاظمی از بین 44 اثر اقدام پژوهی، 3 اثر را برگزیده و شایسته تقدیر شناختند.
در عین حال هیات داوران بخش «مقاله‌های پژوهشی» شامل بهاره بهداد، مینو برادر و افسون امینی، از میان 66 مقاله، 3 مقاله پژوهشی را به عنوان برگزیده اول تا سوم و 6 مقاله را شایسته تقدیر معرفی کرد.
هیات داوران در بخش اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون متشکل از محبوبه اسپیدکار، نرگس شیخ‌سفلی و لادن تفضلی‌فرد از میان 178 اثر دریافتی از 21 استان کشور، 68 اثر را شایسته تقدیر دانستند.
در بخشی از این مراسم بهمن کاظمی مدیرکل آموزش و پژوهش کانون گفت: کودکان و نوجوانان در آینده کشور سهیم هستند. هر سازمانی اگر می‌خواهد موفق باشد باید از آموزش‌ و پژوهش به کودکان و نوجوانان شروع کند.
مدیرکل آموزش و پژوهش کانون تصریح کرد: کانون باید با توجه به پویایی جامعه، در امر پژوهش بیش‌تر تلاش کرده و از طریق مطالعه و پژوهش انجام وظیفه کند.
دکتر کمال پولادی پژوهش‌گر، مولف و مترجم ادبیات کودک و نوجوان از دیگر سخنرانان این نشست نیز گفت: در کانون توجه خاصی به پژوهش شده است و کانون با امکانات محدود خود تلاش کرده تا کارهای زیادی مبتنی بر پژوهش انجام دهد.
سخنرانی دکتر محمدعلی شامانی مشاور عالی مدیرعامل، خوانش بیانیه و ارایه گزارش و پخش نماهنگ از جمله برنامه‌های این آیین بود.
همچنین برگزاری دو هم‌اندیشی «ساز و کارهای پژوهش کودک و نوجوان» و «راه‌های تقویت فعالیت پژوهش کودکان و نوجوانان در کانون» ویژه کارشناسان آموزش و تحقیقات استان‌ها از جمله فعالیت‌های جنبی هفتمین جشنواره هفته پژوهش کانون بود.
آیین پایانی هفتمین جشنواره هفته پژوهش‌ کانون صبح روز 26 آذر در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فهرست اسامی برگزیدگان طرح پژوهشی 1393 هفتمین دوره جشنواره پژوهش

فهرست اسامی برگزیدگان اقدام پژوهی پژوهشی 1393 هفتمین دوره جشنواره پژوهش

فهرست اسامی برگزیدگان پایان‌نامه پژوهشی 1393 هفتمین دوره جشنواره پژوهش

فهرست اسامی برگزیدگان مقاله پژوهشی 1393 هفتمین دوره جشنواره پژوهش

فهرست برگزیدگان اعضا هفتمین جشنواره هفته پژوهش 1393