انتشار پوستر نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

پوستر نهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران توسط محمود مختاری، تصویرگر و انیماتور جوان، طراحی و منتشر شد.

به گزارش اداره کل اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این هنرمند در مورد جزییات پوستر این جشنواره توضیح داد: سعی کردم در فضایی مدرن از ترکیب گل و مرغ ایرانی در طراحی پوستر جشنواره، بهره ببرم.
مختاری همچنین اضافه کرد: نوارهای فیلم همواره برای ما یادآور خاطره‌ و دوست‌داشتنی بوده که در پوستر نهمین جشنواره پویانمایی به جای ساقه‌های گُل از آن استفاده شده است.
وی همچنین در مورد آرم جشنواره پویانمایی گفت: تلاش کردم استفاده جدیدی از نشان این جشنواره ارایه کنم و سرِ آدمک پویانمایی را به عنوان گل اصلی در وسط قرار دادم که همه‌ی بخش‌های دیگر پوستر از این‌جا نشأت می‌‌گیرد.
این کارگردان انیمیشن چهار سال پیش در هفتمین دوره جشنواره پویانمایی تهران، به همراه هادی طبسی، موفق شد تندیس طلایی جشنواره را برای ساخت فیلم «الاکلنگ» به دست آورد.
در عین حال، انیمیشن «قورباغه»‌ی این دو هنرمند به بخش پایانی مسابقه ایران پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران راه یافت.
بر اساس این خبر، مختاری ساخت تیزر هشتمین دوره جشنواره پویانمایی را نیز به همراه علی بی‌طرف بر عهده داشته است.
وی همچنین تصویرگری کتاب «تنبل قهرمان» نوشته محمدرضا شمس را که در سال 1389 در میان فهرست کتاب‌های پیشنهادی کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ قرار گرفت را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
نهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی از 17 تا 21 اسفند در تهران برگزار می‌شود.