کانون برای اعتلای قصه‌گویی در جامعه تلاش می‌کند

قصه‌گوی مازندرانی برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی گفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اهمیت این هنر اصیل و تاثیرگذار واقف است و برای اعتلای آن در جامعه می‌کوشد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ربابه هاشمی با بیان این مطلب افزود برگزاری جشنواره‌های مختلف در این زمینه به رشد کمی و کیفی قصه‌گویی کمک زیادی می‌کند.
وی نقش قصه در احیای فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ‌ها، زبان‌ها، گویش‌ها، و تاثیر آن بر معرفی قهرمانان و پهلوانان ملی به کودکان و نوجوانان را یکی از کم هزینه‌ترین و کارآمدترین ابزار تربیتی دانست که  کودکان و نوجوانان را به ادبیات غنی و کهن علاقه‌مند می‌سازد.
هاشمی هم‌چنین قصه‌ها را پل ارتباطی مستقیم میان کودکان و فرهنگ بومی هر منطقه عنوان کرد که با استفاده از آن می‌توان مفاهیم مورد نظر خود را به مخاطبان منتقل کرد.
وی حضور قصه‌گویان توان‌مند خارجی را موجب تبادل تجربه‌ها و آشنایی با فنون و شیوه‌های ملل مختلف در زمینه قصه‌گویی دانست.
قصه‌گوی برگزیده جشنواره رضوی کانون در مورد تغییرات صورت گرفته در روند برگزاری جشنوار بین‌المللی قصه‌گویی یادآور شد مرحله منطقه‌ای می‌توانست برای معرفی این هنر در استان‌های مختلف موثر باشد و موجب آگاهی بیشتر افراد از جمله مربیان، معلمان، دانشجویان و علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی شود هم‌چنین داوری از روی فیلم را نمی‌توان با داوری حضوری مقایسه کرد.
وی در مورد تفاوت شیوه قصه‌گویی کتاب‌خانه‌ای با جشنواره نیز خاطر نشان کرد زمانی که مربی در کتاب‌خانه قصه می‌گوید یعنی جوهره اصلی قصه‌گویی است اما در جشنواره کوچک‌ترین حرکت و ادای واژه‌ها برای کسب امتیاز است بر همین اساس قصه‌گویی در کتاب‌خانه و جشنواره قابل قیاس نیست چه بسا مربی در کتاب‌خانه بسیار خوب قصه بگوید اما در جلوی دوربین یا در حضور داوران و فضای جشنواره برای بیان قصه راحت نباشد.