پایه و اساس قصه‌گویی بر قدرت کلام استوار است

محمد میرکیانی در حاشیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه بر لزوم بهره‌گیری از قدرت کلام در قصه‌گویی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نویسنده و پژوهش‌گر حوزه کودک و نوجوان روز 29 بهمن 1393 در آیین ویژه‌ای در حاشیه‌ی جشنواره با عنوان «جنگ شبانه» به عنوان مروج ملی قصه‌گویی معرفی شد و روز 30 بهمن در مراسم پایانی جشنواره نیز مورد تجلیل قرار گرفت.
وی با تاکید بر این موضوع، به مربیان و کسانی که برای کودکان قصه‌گویی می‌کنند توصیه کرد از پرداختن به حرکات نمایشی در جریان قصه‌گویی پرهیز کنند و بکوشند با استفاده از قدرت گفتار و کلام خود با مخاطب ارتباط برقرار کنند.
وی هم‌چنین یادآور شد باید توجه داشته باشیم قصه‌گویی با قصه‌خوانی برای کودکان متفاوت است و قصه‌گو باید توانایی داشته باشد با استفاده از قدرت بیان خود مخاطب را جذب و مفاهیم مورد نظر خود را به او منتقل کند.
میرکیانی که سال‌های زیادی سردبیری قصه‌های ظهر جمعه رادیو را برعهده داشته است در ادامه افزود: قصه در لغت به معنای حوادثی است که پشت سرهم روی می‌دهد و  زاویه دید بیرونی دارد، با ماجرایی آغاز، اوج و پایان می‌گیرد تا مخاطب را با خود همراه کند.
گفتنی است محمد میرکیانی نویسنده، کارشناس ادبیات کودک، نمایشنامه نویس و مدرس دانشگاه  که بیش از سی سال فعالیت در عرصه ادبیات و هنر کودک و نوجوان و تألیف 500 قصه برای آنان، برنده سه دوره کتاب سال و تقدیری جمهوری اسلامی ایران از جمله برنده کتاب سال در بخش نوجوان در سال 86  با کتاب «قصه ما مثل شد» همچنین مدیریت گروه کودک شبکه دو و جام جم سیما را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرده است .
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که از روز 27 بهمن در شهر کرمانشاه آغاز شده بود با تجلیل از برگزیدگان در روز 30 بهمن به کار خود پایان داد.