محتوا در آثار دینی امسال شاخص‌تر شده است

داور بخش دینی نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: بخش محتوایی آثار دینی جشنواره امسال به نسبت قبل شاخص‌تر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سیدعلیرضا گلپایگانی» در‌باره کیفیت آثار جشنواره نسبت به دوره‌های قبل گفت: نسبت به فیلم‌های دوره قبل، بخش محتوایی آثار دینی در جشنواره امسال شاخص‌تر است؛ یعنی در دوره قبل فیلم‌ها خیلی به فرم و تکنیک توجه داشتند، اما در آثار امسال محتوا قوی‌تر شده است.
وی در ادامه توصیه کرد: آثار رضا میرکریمی در بخش ارزش‌های انقلاب را انیماتورها ببینند چون نگاه سینمایی در میان انیماتورها کمتر وجود دارد و معمولاً عقبه آن‌ها گرافیک و نقاشی است.
داور بخش دینی نهمین جشنواره پویانمایی تهران در باره چگونگی انتخاب آثار نیز عنوان کرد: در مضامین دینی آثار قوی کم‌تر دیده می‌شود که این هم دلایل خاص خود را دارد، بنابراین یکی از نکته‌های مهم برای من حرفه‌ای عمل کردن گروه سازنده نسبت به یک اثر دینی است. بسیاری از افراد در پرداخت آثار دینی بیشتر به ظاهر اثر می پردازند و کمتر به جوهره اصلی آن بها می‌دهند؛ پس احتیاج به یک گروه حرفه‌ای است تا به مبانی ارزشی مخاطب لطمه وارد نشود.
وی در پایان گفت: یکی دیگر از مولفه‌های مهم برای من به عنوان داور این است که اثر باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و این ارتباط باید به شیوه‌ای عمیق و تأثیرگذار باشد. در حوزه فیلم‌های دینی امکان استفاده از تجربیات افراد غیرحرفه‌ای و فیلم‌سازان اول به دلیل حساسیت مسأله کمتر وجود دارد.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند سال جاری در هفت سالن پذیرای شرکت‌کنندگان است.