رونمایی از کتاب «نگاره‌های خیال» احمد سفلایی در جشنواره پویانمایی

احمد سفلایی مولف کتاب «نگاره‌های خیال» درباره این اثر گفت: «نگاره‌های خیال» مقوله شخصیت‌پردازی نمایشی و بصری در پویانمایی را بررسی می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل کانون، سفلایی درباره این کتاب که در ایام برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران رونمایی می‌شود، افزود: کتاب در سه جلد و برای استفاده انیماتورها تالیف شده است. یک بخش بررسی شخصیت‌پردازی نمایشی و بصری در آثار پویانمایی است. جلد دوم کتاب درباره هویت و جلد سوم هم درخصوص شخصیت‌پردازی در پویانمایی ایران است.
سفلایی ادامه داد: سعی کردیم در این کتاب روی شخصیت‌پردازی پویانمایی مروری داشته باشیم. ما به بحث شخصیت‌پردازی و جریان‌های مختلف پویانمایی مثل مکتب زاگرب و کمپانی‌های بزرگ می‌پردازیم و در مراحل بعد به این نتیجه خواهیم رسید که این شخصیت‌پردازی‌ها باید بومی شود. زمان بسیاری صرف تصاویر این کتاب شده تا گویای مفاهیم این کتاب باشند.
وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما حتی در بخش مثال‌های نمایشی تلاش کردیم وارد حوزه تصویر شویم؛ یعنی زمانی که درباره یک شخصیت از بعد روانشناسانه یا دراماتیک صحبت کردیم از ما‌ به‌ازاهای تصویر شده مثال بیاوریم. این کتاب در واقع پلی برای ایجاد ارتباط بین تصویر و متن برای انیماتورهاست که ارتباط بهتری با تصویر برقرار می‌کنند.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند سال جاری در هفت سالن پذیرای شرکت کنندگان است.