توجه بیشتر به ارزش‌های دینی و اخلاقی در فعالیت‌های هنری کانون

مدیرعامل در گردهم‌آیی سراسری کارشناسان هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بر لزوم توجه به پیام‌های اخلاقی و بیان ارزش‌های دینی به عنوان هدف اصلی فعالیت‌های هنری در مراکز تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده این موضوع را محور اصلی برای رشد فکری و پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون دانست.
وی افزود باید تلاش کنیم در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی فعالیت‌ها به تفاوت‌های گروه‌های سنی مختلف بیشتر توجه داشته‌ باشیم و در مورد نوجوان با تنوع بخشی به برنامه‌ها زمینه لازم برای جذب و پایدارسازی این اعضا را فراهم کنیم.
حاجیان‌زاده با اشاره به سرمایه‌گذاری بیشتر برای نوجوانان یادآور شد یکی از شیوه‌های جذب و پایدارسازی می‌تواند راه‌اندازی انجمن‌هایی برای نوجوانان باشد تا از این طریق بتوانیم هم برای آینده کشور افراد شایسته تربیت کنیم و هم برای آینده کانون مربی پرورش دهیم.
وی هم‌چنین خاطر نشان کرد باید تلاش‌ کنیم در برنامه‌ریزی‌ها برای گروه سنی زیر 6 سال نیز به صورت دوره‌ای برنامه‌هایی را طراحی کنیم تا کودکان علاقه‌مند بتوانند بیشترین بهره را از فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون داشته باشند.
مدیرعامل کانون در ادامه بیان داشت مربیان گروه سنی کودک و مربیان گروه سنی نوجوان باید با یک برنامه حساب شده و براساس نیازهای روز هر گروه سنی، آموزش‌های لازم را فرا گیرند.
وی هم‌چنین تقویت انگیزه‌ و دقت در جذب مربیان را از دیگر مباحث مهم در حوزه فعالیت‌های هنری مراکز  کانون عنوان کرد.
مدیرعامل در پایان به پرسش‌ها و دغدغه‌های کارشناسان در حوزه‌های مختلف کاری، ساماندهی جشنواره‌ها، امنیت شغلی مربیان پاره‌وقت و اوضاع معیشتی کارکنان پاسخ داد.
در این نشست هم‌چنین محسن فضلی معاون فرهنگی کانون نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی این گردهم‌آیی گفت: فعالیت‌های هنری در کانون از جمله مباحثی است که سهم زیادی در جذب و پایداری اعضای در مراکز کانون دارد.
وی با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان در طراحی برنامه‌ها افزود باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از تمامی دارایی‌های کانون برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنیم تا با هزینه کمتر، شاهد خروجی مفیدتر و بهتری در این زمینه باشیم.
هم‌چنین حسین موذن مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون هدف از برگزاری گردهم‌آیی را شناخت و بررسی نقاط ضعف و قوت و برنامه‌ریزی بهتر برای فعالیت‌های هنری مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سال آینده عنوان کرد.
گفتنی است گردهم‌آیی سراسری کارشناسان هنری کانون که طی روزهای 10 و 11 اسفند در تهران در حال برگزاری است و در آن موضوع‌هایی مانند تفکیک جشنواره نمایش عروسکی اعضا و مربیان و فرایند محور شدن آن در بخش اعضا، برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزش و بازدیدهای کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.